וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי חוזר לעלות - נסחר במחיר 64.14 דולר לחבית על רקע חששות להוריקן נוסף

TheMarker

19.9.2005 / 15:29

הסופה הטרופית "ריטה" החלה להתקדם לכיוון אזור הזיקוק במדינת טקסס ועשויה להתחזק למימדים של הוריקן; מחיר הנפט הגולמי עולה ב-1.8%



מחירי הנפט והדלק חזרו לעלות היום על רקע חששות כי הסופה הטרופית ריטה תתחזק לממדים של הוריקן, ותפגע בפעילות הייצור והזיקוק במדינת טקסס. בנוסף, נראה כי באופ"ק יש התנגדות להצעתו של נשיא הקרטל להגדיל את מכסות התפוקה על מנת להקל על מחירי הנפט.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה באוקטובר נסחרים עתה בעלייה של 1.8% למחיר של 64.14 דולר לחבית בניו יורק, לאחר שמוקדם יותר היום כבר הגיע מחירם ל-64.23 דולר לחבית. מדובר בירידה של 9.5% מהשיא שנרשם ב-30 באוגוסט - 70.85 דולר לחבית.



פעילותם של 4 בתי זיקוק במפרץ מכסיקו עלולה לא להתחדש עד השנה הבאה לאחר שנפגעו מסופת ההוריקן "קתרינה". הסופה גרמה לסגירתם של 8 בתי זיקוק לפחות - כ-10% מפעילות הזיקוק של ארה"ב. הסופה "ריטה" פנתה היום לכיוון אזור ייצור הגז הטבעי בטקסס, וגרמה לעלייה של מחירי הגז הטבעי. ריטה תהיה הסופה התשיעית שתיכנס לאזור מפרץ מכסיקו, מתוכן 5 גרמו לפגיעה ביכולות ייצור הנפט בארה"ב.



שרי הנפט של המדינות החברות באופ"ק נפגשים היום, וצפויים לדון בהצעתו של נשיא אופ"ק הנוכחי, שר הנפט של כווית שייח אחמד אל-פאהד אל סבאח, להגדלת מכסות התפוקה של הקרטל. אלסבאח הציע להגדיל את מכסות התפוקה של הארגון בחצי מיליון חביות ליום, על מנת לעמוד בביקוש ההולך וגדל לקראת החורף. עם זאת, מספר שרים הביעו את התנגדותם להצעה, ולא ברור האם היא תתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully