וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עיכובים רבים: ריבלין מינה את עו"ד נורית אלשטיין מפרקליטות המדינה ליועצת המשפטית של הכנסת

גדעון אלון

19.9.2005 / 15:36

יו"ר הכנסת התמהמה בהחלטתו משום שהתנגד להחלטת הוועדה הציבורית להמליץ על 2 מתוך 19 מועמדים - ובשל קבלת מכתב תלונה אודות אלשטיין; המינוי טעון אישור ועדת הכנסת



יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, החליט למנות את עו"ד נורית אלשטיין, מנהלת המחלקה לענייני עבודה בפרקליטות המדינה, ליועצת המשפטית של הכנסת. החלטת ריבלין טעונה אישור של ועדת הכנסת. עו"ד אלשטיין תמלא את מקומה של עו"ד אנה שניידר, שמונתה לשופטת בבית משפט השלום בירושלים.




החלטתו של ריבלין התקבלה לאחר התלבטויות ממושכות. ריבלין סירב תחילה למנות את עו"ד אלשטיין, משום שלא התפעל מהחלטת הוועדה הציבורית, בראשות השופט גבריאל בך, להמליץ על שתי מועמדות (נורית אלשטיין וסיגל קוגוט) מתוך 19 מועמדים. לריבלין היו ספקות אם לשתי המועמדות האלו יש כישורים מתאימים לכהן בתפקיד שהוא זהה במעמדו לזה של שופט בית המשפט העליון. אולם, ועדת בך דחתה את בקשתו של ריבלין להוסיף מומלצים נוספים.




עיכוב נוסף בבחירת היועץ המשפטי לכנסת נגרם משום שלפני כמה שבועות הגיע לריבלין מכתב תלונה נגד עו"ד אלשטיין מבן זוגה לשעבר, שהטיח נגדה האשמות שונות בנושא ניקיון כפיים. הוא טען כי אין היא ראויה לכהן כיועצת המשפטית של הכנסת. ריבלין העביר את מכתב התלונה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אולם הלה קבע חד משמעית שאין כל בסיס לתלונות נגדה.




בין הממליצים על עו"ד אלשטיין היו נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, שופטת בית המשפט העליון איילה פרוקצ'יה והיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.




יו"ר הכנסת ריבלין אמר ל"הארץ" כי החליט לבחור בעו"ד אלשטיין משום שהגיע למסקנה ש"היא משפטנית בעלת ותק וניסיון רב בעולם המשפטי, שתוכל לעמוד בצורה עצמאית ובלתי תלויה מול כל רשויות השלטון האחרות".




ריבלין הוסיף, כי ייתכן שיהיה צורך לבצע שינויים בחוק היועץ המשפטי לכנסת ולקבוע בו, כי הוועדה הציבורית תתפקד גם כוועדה לאיתור מועמדים, ולא רק כוועדה שתיבחן את כישוריהם של המועמדים שיציגו את מועמדותם בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully