וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין בן אליעזר: "כל עוד אני חי חברת חשמל לא תופרט"

שרון קדמי

19.9.2005 / 16:05

לדברי שר התשתיות, חברת החשמל היא נכס אסטרטגי שאין להקל ראש בטיפול בו; השינוי המבני בחברת החשמל מתוכנן לצאת אל הפועל במארס 2006, אך על פי הערכות במשק הוא יידחה



"כל עוד אני חי, חברת החשמל לא תופרט", כך הצהיר היום, שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר בוועידת האנרגיה האזורית המתקיימת בתל אביב. לדברי בן אליעזר, חברת החשמל היא נכס אסטרטגי שאין להקל ראש בטיפול בו וכל פעולה שנעשית במשק החשמל, צריכה להתבצע במחשבה מעמיקה. "אני לא נגד שינוי מבני והתייעלות. כל מה שאני מבקש זה שיבדקו היטב לפני כל מהלך, שכן מדובר במהלכים שברגע שיצאו לדרך, לא ניתן לחזור בהם".



השינוי המבני בחברת החשמל מתוכנן לצאת אל הפועל בחודש מארס 2006, אך על פי הערכות במשק הוא יידחה, והליך השינוי המבני, ובכלל זה הליך ההפרטה יידחו, אם בכלל יבוצעו. בן אליעזר ציין עוד, כי הגופים המקצועיים, בהם משרדי האוצר, התשתיות וחברת החשמל הבינו את הצורך להיכנס לדיונים ולחשוב מחדש על הרעיונות השונים לרפורמה בחברת החשמל.



בפתיחת הכנס ציין בן אליעזר, כי הדיווידנדים למשק האנרגיה מההתנתקות, הם מיידיים. "בתקופה האחרונה אני מקבל שיחות טלפון ומארח אינספור משלחות מרחבי העולם, שבוחנות כל העת אפשרויות לשיתופי פעולה בתחום האנרגיה. אני מעריך שבזכות האווירה החיובית שנוצרה נראה בשבועות הקרובים את פרויקט מוביל השלום (פרויקט תעלת הימים במתכונתה החדשה מים סוף לים המלח) יוצא לדרך. מאז שאני ילד מדברים על תעלות ימים למיניהן, עכשיו בזכות ההתנתקות, זה יקרה".



שר התשתיות לשעבר, ח"כ מודי זנדברג אמר בכנס, כי הוא שמח שסוף סוף התקציבים שהועמדו עוד בתקופתו במשרד התשתיות, מנוצלים באופן יעיל, בעיקר בתחום האנרגיות המתחדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully