וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום עמוס בסקופ: קיבלה הלוואה של 50 מיליון שקל מכלל ביטוח; סגרה הסכם רכישה לשנתיים הקרובות ב-38 מיליון דולר

רם דגן

19.9.2005 / 17:33

במקביל, קיבלה היום החברה דירוג אשראי של A+ לצורך גיוס של 50 מיליון שקל נוספים; תקצה לכלל ביטוח 600 אלף אופציות מחוץ לכסף



יום עמוס בפעילות עבר על משקיעיה של חברת חומרי הגלם . בהמשך להודעה על קבלת דירוג A+ לצורך גיוס הון של 50 מיליון שקל, דיווחה החברה על הסכם הלוואה בהיקף דומה עם כלל ביטוח - כאשר במקביל דיווחה על הסכם לרכישת אלומיניום בתמורה לסכום של כ-38 מיליון דולר.



ההלוואה שהעניקה כלל ביטוח לסקופ היא לתקופה של שבע שנים, כאשר האחרונה תפרע אותה החל מספטמבר 2008 ועד לספטמבר 2011 בארבעה תשלומים שנתיים, שיישאו ריבית שנתית של כ-3.95%. כמו כן, בנוסף לכך תקצה סקופ כ-600 אלף אופציות המירות למניות במחיר מימוש של כ-64.43 שקל, גבוה בכ-25% מהמחיר בו סגרה היום המניה בשוק. על פי ההסכם בין הצדדים, תוכל כלל ביטוח לממש את האופציות במספר בלתי מוגבל של פעמים בכל יום מסחר, למעט הימים שבין ה-12 ל-16 של כל חודש.



באשר לחוזה רכישת האלומיניום, דיווחה סקופ כי חתמה על הסכם במסגרתו היא מתחייבת לרכוש ממפעל לייצור אלומניום מוצרים בלתי מוגמרים בשווי של כ-38 מיליון דולר בין אוקטובר 2005 לדצמבר 2006. בסקופ אמרו היום כי אספקת מוצרי האלומיניום שיירכשו מיועדת לשיווק ללקוחות של החברה בישראל, כמו גם לשיווק לחברות מאוחדות של סקופ בחו"ל, ושיווק ללקוחות סופיים בחו"ל. היקף העסקה נגזר מחיר האלומניום בבורסת ה-LME.



במקביל, דיווחה החברה כי חברת הדירוג מעלות העניקה לה דירוג אשראי של A+ לצורך גיוס של כ-50 מיליון שקל באמצעות אג"ח. במעלות אמרו היום כי למרות הסיכון הגבוה שמשתקף מתנודתיות המחירים בענף האלומיניום, נהנית סקופ ממיצוב עסקי גבוה מן הממוצע בענף האלומיניום.



סקופ נשלטת על ידי שמואל שילה שמחזיק בכ-54% ממניות החברה, כאשר יתרת המניות מוחזקת על ידי הציבור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully