וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת שווייץ מנסה להתחרות בבורסת לונדון באמצעות פלטפורמה אלקטרונית

דפנה מאור

24.6.2001 / 16:09

תציע מסחר ב-29 המניות הגדולות בשווייץ במערכת Virt-x המתחרה ביורונקסט ובורסת לונדון

29 החברות הנסחרות במדד בורסת שווייץ (SWX) יעברו להיסחר בבורסת לונדון באמצעות מערכת המסחר האלקטרונית Virt-x. הסיבה לשינוי היא ניסיון של בורסת שווייץ להתגונן בפני בריחת חברות גדולות לבורסות אחרות באירופה. בין המניות שייסחרו בפלטפורמה האלקטרונית נמצאות נסטלה ו-UBS.

בעקבות השינוי תעבור בורסת ציריך ליום עבודה ארוך יותר, שיסתיים בשעה 6 בערב לפי שעון מרכז אירופה (19:00 בישראל), כדי להתאים לשעות הפתיחה של בורסת לונדון. בנוסף תיפתח הבורסה למסחר גם בימי חג שווייציים, כמו למשל 2 בינואר ו-1 באוגוסט.

מערכת Virt-x סוחרת כיום במניות של בורסת לונדון בלבד, ומתחרה בבורסת לונדון. לאחר המעבר למסחר במניות החדשות, תיערך הבורסה המקוונת להציע יותר מ-600 מהמניות הגדולות באירופה, הרשומות בבורסות המקומיות שלהן. בורסת שווייץ מחזיקה ב-38.9% ממניות Virt-x, לצד מוסדות פיננסיים כמו בנק UBS, קרדיט סוויס פירסט בוסטון ודויטשה בנק.

המהלך שנקטה בו בורסת שווייץ נובע מחשש כי חברות גדולות הנסחרות בה יעברו לשווקים אחרים. לאחר שהבורסה לא הצליחה להגיע להסכמים עם בורסות גדולות באירופה, היא מנסה לחזק את מעמדה של Virt-x, שהנזילות בה קטנה עשרות מונים משל בורסת לונדון, על ידי מסחר במניות הגדולות שבשווייץ.

בעלי העניין במערכת, UBX ורבורג ואחרים, יספקו שירותי עושי שוק לבורסה, כך שתהיה נזילות מספקת לסוחרים. מכיוון שלבעלי המניות במערכת Virt-x יש החזקות גם במתחרותיה, ביניהן בורסת יורונקסט, דויטשה בורסה ולונדון, נראה כי ההשקעה נועדה להרחיב את מגוון האפשרויות עבורן.

מהלך זה עומד בניגוד למגמת הקונסולידציה בבורסות אירופה. בשנה שעברה התמזגו בורסות בריסל, פאריס ואמסטרדם כדי ליצור את יורונקסט, הבורסה הגדולה ביותר באירופה לפי מחזור מסחר, והשנייה אחרי לונדון במונחי שווי שוק.

בורסת שטוקהולם ניסתה להשתלט על בורסת לונדון, ללא הצלחה, עתה עומדת היורונקסט על סף מיזוג עם בורסת ליסבון-אופורטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully