וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטר יועצו הכלכלי של רה"מ, גבי פישמן

הארץ

24.6.2001 / 16:23

פישמן יחזור לתפקידו הקודם כסגן מנהל המחלקה המוניטרית בבנק ישראל והאחראי על פעילות הבנק בשוק ההון

גבי פישמן, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע בסוף השבוע על התפטרותו מהתפקיד. ההתפטרות תיכנס לתוקף בתחילת יולי. פישמן יחזור לתפקידו הקודם כסגן מנהל המחלקה המוניטרית בבנק ישראל והאחראי על פעילות הבנק בשוק ההון.

פישמן (40) היה במשך שנים יועץ התקשורת של נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל, ותקופה קצרה ייעץ גם לנגיד הנוכחי, ד"ר דוד קליין. בסוף 2000 מונה לסגן מנהל המחלקה המוניטרית. עם הקמת ממשלת שרון מונה פישמן לתפקיד היועץ הכלכלי של ראש הממשלה. מינויו לא התקבל בברכה על ידי חלק מאנשי הלשכה ובראשם מנכ"ל המשרד לשעבר, רפי פלד, שאף נתן לכך ביטוי פומבי. כך, למשל, לא נמצא לפישמן עד היום חדר בלשכה והוא גם לא קיבל סיוע לוגיסטי. עם זאת, שרון הקפיד להתייעץ עמו בשורת נושאים כלכליים ופישמן אף כתב חלק מנאומיו של ראש הממשלה.

לשכת ראש הממשלה מסרה היום (ראשון), כי פישמן התפטר מהתפקיד לאחר שנציבות שירות המדינה לא אישרה את השאלתו מבנק ישראל ללשכה. זאת, לאחר שפישמן סירב להתפטר מהבנק לצורך קבלת תפקיד היועץ הכלכלי, בטענה כי עתידו לאחר סיום התפקיד לצד שרון הוא בבנק. בהודעה שפירסמה הלשכה נאמר, כי שרון הביע הערכה רבה לפישמן על תרומתו וצער על כך שמעברו מבנק ישראל ללשכה לא הסתייע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully