וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת חשד כי עובדת של חברת כלל ביטוח במחוז חיפה מעלה בכ-750 אלף שקל

עמית בן-ארויה

20.9.2005 / 8:29

כך נודע ל-TheMarker; החשדות נגד העובדת נחקרים במפלג ההונאה במחוז חיפה; העובדת פוטרה מחברת הביטוח שהגישה נגדה תביעה אזרחית בעניין



מפלג ההונאה במחוז חיפה חוקר חשדות כי עובדת של חברת הביטוח כלל גנבה 750 אלף שקל מפוליסות של לקוחות החברה במחוז חיפה - כך נודע אמש ל-TheMarker. העובדת פוטרה מחברת הביטוח, אשר מנהלת נגדה תביעה בבית משפט השלום בחיפה.



מכתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בחיפה באוגוסט באמצעות עורכי הדין דוד אבולעפיה ושמואל קזס, עולה כי באפריל 2005 נתגלו אי סדרים בעבודתה של עובדת שעסקה בגביית חובות פרמיה שלא שולמו מסוכני ביטוח. בירור שנערך מצא כי העובדת העבירה לכיסה 700 שקל שקיבלה מסוכנות "שילובים פיננסיים" אשר היתה אמורה להעביר לכלל ביטוח.



בתביעה נטען כי עקב מעשיה פוטרה העובדת מהחברה, וכי העובדת הודתה בגניבת 13 אלף שקל בפני חוקר פרטי ששכרה כלל ביטוח, שאול טולדנו. בנוסף נטען כי בדיקת פוליגרף שנערכה לעובדת בחקירה פנימית של החברה מצאה כי היא אינה דוברת אמת.



חברת כלל, בניהול המנכ"ל אביגדור קפלן, הטילה את מלאכת החקירה הפנימית על רו"ח אלעד יריב, קצין משטרה לשעבר במפלג ההונאה של משטרת תל אביב המחזיק כיום במשרד המתמחה בחקירה של מעילות והונאות. מחקירתו של רו"ח יריב עלה חשד כי סכומי המעילה גבוהים בהרבה, והם מסתכמים לעת עתה ב-754 אלף שקל.



היקף המעילה נאמד בעיקר תוך שימוש במערכת הממוחשבת של חברת כלל מהשנים 2005-2002. "הדעת נותנת כי היקף המעילה הינו רחב יותר והסכומים אותם גנבה הנתבעת מהתובעת הם גבוהים יותר מהסכומים המפורטים", נטען בתביעה.



מממצאיו של רוה"ח יריב, המצורפים בכתב התביעה, מעלים כי העובדת לקחה כספים מתוך התשלומים שהעבירו לידיה סוכני הביטוח המתווכים בין הלקוחות לבין חברת כלל. על פי ממצאי רו"ח יריב, כדי לא לעורר חשד נהגה העובדת להסתיר את המעילה בטכניקות מגוונות.



כך, אחת הטכניקות בהן נקטה היתה העברת כספים בין פוליסות שונות, כדי שאף פרמיה לא תעמוד ביתרת חובה לאורך זמן. טכניקה שנייה היתה הסתרת גניבת הכספים באמצעות הוראות קבע, כלומר הגדלת תשלומים של לקוח אחד לכיסוי תשלומי פוליסה של לקוח אחר (בשיטה זו, נטען, נגנבו 351 אלף שקל).



הטכניקה השלישית בה נטען כי עשתה העובדת שימוש היא שינוי ייעוד הכספים: אם מסיבה כלשהי המערכת אינה מזהה לאיזה לקוח שייכת הפוליסה, נכנסים הכספים ל"חשבון מעבר" ויש צורך ביד מכוונת שתצליב בין התשלום לפוליסה הרלוונטית. לפי הנטען, העובדת ניצלה את הפירצה וגנבה כספים ששולמו עבור פוליסה אחת כדי להסתיר יתרת חוב בפוליסה אחרת. לפי כתב התביעה, בשיטה זו נגנבו 142 אלף שקל.



טכניקה רביעית היתה, לפי הנטען, העברת כספים מפוליסות משנים קודמות של לקוח לשנים מאוחרות יותר; טכניקה חמישית, על מנת להסתיר יתרות חובה בפוליסות, היתה העברת כספים מחשבון המכונה "תת סוכן". בחשבון מסוג זה מצטברים כספים שהתקבלו מסוכן הביטוח ולא זיכו פוליסות ספציפיות. שיטה נוספת בה נטען כי נקטה העובדת היא זיכוי בגין הפרשי הצמדה, וזיכוי בגין דמי אשראי - זאת, על מנת להקטין את חבות הפוליסות.



במאי 2005 הוגשה תלונה נגד העובדת במשטרת חיפה, והחקירה בעניינה עדיין לא מוצתה. כמו כן, התקבלה בקשה דחופה של כלל לעיקול זמני במעמד צד אחד שהגישה נגד העובדת בבית משפט השלום בחיפה.



ממצאי הדו"ח שכתב רו"ח יריב, אשר צורף לתביעה, מעלים עוד כי יש דימיון בין אופן פעולת העובדת במקרה זה לטקטיקות שנקטה אתי אלון שהורשעה בגניבת 250 מיליון שקל בפרשת הבנק למסחר. כך, למשל, העובדת כמעט לא יצאה לחופשות, ונהגה לנצל רק ימי חופשה מרוכזים של כל מחלקת הגבייה או חופשה לצורך בר מצווה של בנה. "אי יציאה לחופשה על ידי עובד שמבצע מעילה נובע בעיקר מהחשש שבמהלך חופשתו יתגלה דבר מה שעלול לחשוף את פעולותיו", כתב רו"ח יריב בדו"ח שצורף לכתב התביעה.



כלל ביטוח והעובדת סירבו אתמול להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully