וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל כבר לא משחקים אבל במיראז' טרם אישרו כספים שהועברו לבית"ר ירושלים

שלומי גולובינסקי

24.6.2001 / 17:10

אסיפת בעלי המניות של מיראז' פוזרה לפני שלושה חודשים, ומאז עדיין לא מצאה החברה לנכון לזמן את בעלי המניות כדי לאשר בדיעבד את עסקת בעלי העניין

אסיפות בעלי מניות המתבקשות לאשר עסקות עם בעלי עניין, משמשות בדרך כלל כחותמת גומי בלבד לאישור החלטות שהרוב להן מובטח עוד לפני כינוסן.

לא כך היה הדבר בעסקה בה ביקש גד זאבי להעביר 2 מיליון דולר מחברת יפנאוטו, הנתונה להחזקתה המלאה (100%) של מיראז הבורסאית שבשליטתו, לידי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, שאף היא נמצאת כיום בשליטתו של זאבי. זאת בתמורה לשירותי פרסום שתעניק בית"ר ליפנאוטו, יבואנית מכוניות סובארו בישראל.

עסקה זו נתקלה בהתנגדות של הגופים המוסדיים המחזיקים במניות מיראז', וזאבי נאלץ, לפני שלושה חודשים בדיוק, לפזר את האסיפה מבלי לקבוע מועד נוסף לכינונה.

הבעיה בעסקת יפנאוטו-בית"ר ירושלים, מעבר לכך שזו עסקת בעלי עניין, נעוצה בעובדה שחלק ניכר מהכספים העבירה יפנאוטו לבית"ר עוד לפני כינוסה של אסיפת בעלי המניות שנתקבשה לאשר למעשה, העברה רטרואקטיווית.

בינתיים סיימה בית"ר ירושלים את עונת הכדורגל בקול ענות חלושה, ועימה נסתיים גם חוזה האימוץ של יפנאוטו. גם הכספים כבר הועברו, וגד זאבי כבר מזמן מחפש דרך לסיים את הרומן שלו, הלא ממש מוצלח, בבית"ר.

הכל טוב ויפה, אלא שכאמור, במיראז' שכחו עדיין לבקש את אישור בעלי המניות שאינם צד בהסכם - הציבור - לכסף שהועבר כאמור כבר לפני עשרה חודשים.

הבעיה שעומדת בפני הרשויות האמורות לטפל בעניין הוא חוק החברות החדש. החוק הוא למעשה חוק אזרחי, והוא לא מאפשר לרשויות לנקוט בסנקציות כלכליות נגד חברות מסוגה של מיראז'.

דובר קבוצת זאבי מסר בתגובה כי המידע לגבי הנושאים העומדים על הפרק באסיפת בעלי המניות של חברת מיראז' הועבר לרשות ניירות ערך על פי בקשתה. עם אישור הרשות, תזומן שוב אסיפת בעלי מניות. לדברי הדובר, אסיפת בעלי המניות של מיראז' פוזרה מטעמים פרוצדורליים.

על פי ההערכות, אם בעלי המניות של מיראז' מהציבור (ובהם קופות בנק הפועלים) לא יאשרו את העסקה, אפשרות בהחלט סבירה, שקבוצת זאבי תיאלץ להחזיר את המזומנים האבודים לקופתה של מיראז'.

דובר רשות ניירות ערך אמר כי הרשות אינה נוהגת להגיב במקרה של חברה ספציפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully