וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להעלות הערב את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 3.75%

דפנה מאור

20.9.2005 / 10:45

הבנק צפוי להמשיך בהעלאות הריבית למרות נזקי הסופה קתרינה, בשל חששות מהתחממות האינפלציה



הבנק הפדרלי צפוי להעלות את הריבית בארה"ב בפגישתו הערב ב-0.25% מרמה של 3.50% ל-3.75%, לפי הערכות הכלכלנים והשוק. המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית, המשקף את ציפיות המשקיעים מהבנק, מראה כי יש סיכוי של 92% להעלאת ריבית בשיעור של רבע אחוז, ו-8% לאי שינוי הריבית. לפני יומיים הראו החוזים סיכוי של 86% בלבד להעלאת הריבית.



בסקר שערכה סוכנות רויטרס בקרב 22 סוחרי האג"ח הראשיים הפועלים ישירות מול הבנק הפדרלי אמרו 18 מהמשתתפים כי הבנק יעלה את הריבית, זו הפעם ה-11 מאז יוני 2003, וארבעה אמרו כי הבנק לא יעלה את הריבית.



העלאת הריבית תיעשה למרות הנזקים שגרמה הסופה קתרינה והאבטלה באזור דרום מזרח ארה"ב שהיא יצרה, מכיוון שנתוני האינפלציה בארה"ב מצביעים על התחממות המחירים בשוקי העבודה, בשוק הדיור ובמחירים ליצרן - אשר זינקו באוגוסט לקצב אינפלציה שנתי של 3.9%.



התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה בסוף השבוע שעבר ל-4.28%, הגבוהה ביותר מזה יותר מחודש, בעקבות ציפיות בשוק האג"ח להתחזקות האינפלציה. כמו כן זינק מחיר הזהב לשיא היסטורי של 464 דולר לאונקיה.



אם אכן יעלה הבנק הפדרלי את הריבית לרמה של 3.75%, ייוותרו עד סוף השנה עוד שתי הזדמנויות לבנק הפדרלי להעלות את הריבית. מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, ביל גרוס, אמר בשבוע שעבר כי הבנק הפדרלי יעצור את מחזור העלאות הריבית ב-4%. לדברי גרוס תיסחר אג"ח הממשלתית ל-10 שנים בטווח צר עד סוף השנה, עם תשואות של עד 4.3%. גרוס אמר כי הבנק הפדרלי התמקד בבועת הנדל"ן לפני שהסופה קתרינה פגעה בארה"ב, וכי על המשקיעים להתייחס לגורמים ארוכי טווח אלה ולא להשפעותיה קצרות הטווח של הסופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully