וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת תאילנד חוזרת למסלול עם צמיחה של 4.4% ברבעון השני

סוכנויות הידיעות

20.9.2005 / 11:09

כלכלנים בתאילנד מקווים שב-2006 ישפיעו על הכלכלה שיפורים שערכה ממשלת תאילנד בתשתיות; אבל יש שחוששים ששינויים אלה לא יספיקו, בעיקר כשעליית מחירי הנפט תשפיע במלואה על ההוצאה הפרטית



לאחר מחצית שנה ראשונה מאכזבת, רשמה כלכלת תאילנד צמיחה של 4.4% צמיחה ברבעון השני. המדד העיקרי בתאילנד רשם עלייה לשיא של 6 חודשים ועודף הסחר הראשון מזה 8 חודשים נרשם ביום שני. התיירות מתעוררת במדינה, תום הבצורת ושיפור בהוצאה הפרטית - כל אלה יביאו ככל הנראה לירידה בגירעון בחשבון השוטף במדינה, לרמה של 2 מיליארד דולר.



כלכלנים בתאילנד מקווים להמשך צמיחה בריאה של כלכלת תאילנד במחצית השנייה של 2005 אשר תוביל לצמיחה שכזו גם בשנת 2006. בשנה הבאה, לפי הכלכלנים, יתחילו להשפיע לטובה על הכלכלה גם שינויים ושיפורים בתשתית המדינה.



ובכל זאת, לפי בנק ההשקעות מריל לינץ', תאילנד, שפעם היתה בין הארצות בעלות הצמיחה הגבוהה באסיה, כנראה תרד לתחתית הרשימה עם צמיחה של 4% ב-2005 וצמיחה דומה ב-2006, הרבה מתחת לממוצע האסיאתי (למעט יפאן), העומד על 7% אחוזי צמיחה בשנה. כמו כן, אנליסטים בתאילנד חוששים כי עליית מחירי הנפט עדיין לא התבטאה במלואה בהוצאה הפרטית ומפני פגיעה בהשקעות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully