וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המובילים מאיימת: כ-3,500 אוטובוסים של החברות הפרטיות יחדלו לפעול כתוצאה מהתייקרות הסולר

שרון קדמי

20.9.2005 / 11:17

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, אמר בכינוס המועצה כי על האוצר היה לעכב באופן מוחלט את העלאת הבלו על הסולר; "אין לאנשים אלה כל מידה של רגישות", אמר



בכינוס חירום שקיימו אתמול מנהלי חברות ההסעה במסגרת מועצת המובילים והמסיעים, נמסר כי התייקרות הסולר יצרה סכנה קיומית למרבית חברות האוטובוסים שהודיעו, כי הם יחדלו לפעול מחוסר יכולת לרכוש סולר שהתייקר בעשרות אחוזים, וכי הם ינקטו צעדים קיצוניים ביותר כדי למנוע מהממשלה להביא לחיסול הענף. המסיעים מאשימים את משרד האוצר באטימות מוחלטת למתרחש בשוק הדלק בעולם.



יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, אמר בכינוס, כי על האוצר היה לעכב באופן מוחלט את העלאת הבלו על הסולר. "אין לאנשים אלה כל מידה של רגישות, בימים שבהם מזנקת מחירה של חבית נפט לממדים בלתי הגיוניים, היתה זו הפקרות שלטונית להוסיף על המחיר הגבוה שמכתיבות יצרניות הדלק, תוספת מקומית של 32 אגורות על הבלו כמס נוסף לקופת האוצר".



מנהלי חברות ההסעה וההובלה תובעים מהאוצר לבטל את ההוראה של חשבי המשרדים שלא לפצות את המסיעים ואת המובילים על ההתייקרויות. לדבריהם, "כסדום היינו וכעמורה דמינו"; אותה ממשלה שמייקרת את תשומות ההובלה וההסעה, אינה נרתעת מלהורות למשרד החינוך, לרשויות המקומיות ולמשרדי הממשלה האחרים לציין בהסכמים עם חברות ההובלה וההסעה כי הממשלה לא תכיר בהתייקרות ומחירי ההסעות יישארו ללא שינוי.



בכינוס החירום הוחלט לתבוע מהאוצר לעמוד בהבטחתו להחזיר לחברות המאורגנות, החל מתחילת חודש אוקטובר 2005, את הפרשי הבלו על הסולר בסך 32 אגורות. לא נקבל שום דחייה בהחזר שאם לא כן, יושבת הענף ללא התראה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully