וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסטרן מקבוצת לודן זכתה בפרויקט בתחום איכות הסביבה ברומניה בהיקף של מיליון דולר

טל לוי

20.9.2005 / 11:38

מנכ"ל לודן: "פרויקט זה מביא לידי ביטוי את יכולותיהן המשותפות של לודן ולקסטרן בתחומים הטכניים, הפיננסיים והתפעוליים והוא יפתח בפני הקבוצה אפשרויות נוספות בשוק הרומני"



הנדסה, הודיעה היום כי לקסטרן (המוחזקת על ידה בשיעור 27%) זכתה בחוזה לטיפול בזיהומים הנגרמים מגזי פליטה של תחנת כוח בעיר יאש שברומניה בהיקף של מיליון דולר. הפרויקט יבוצע במשולב על ידי לקסטרן, לודן רומניה והחברה הבת ההולנדית של לודן - KH.



לדברי החברה, לקסטרן, המוחזקת על ידי לודן וקבוצת משקיעים פרטיים, פיתחה מערכת המקטינה את פליטת תחמוצות הגופרית, את תחמוצות החנקן ואת כספית ובדרך זו מקטינה את רעילות גזי הפליטה. זאת לעומת הטכנולוגיות המסורתיות לטיפול בגזים שבהן יש צורך במספר מתקנים לצורך טיפול פרטני בכל אחד ממרכיבי גזי הפליטה.



שוק היעד העיקרי של לקסטרן הוא השוק האמריקאי, ובחברה מעריכים כי הזכייה בפרויקט מהווה פריצה לשוק המוערך כיום ב-10-9 מיליארדי דולר בשנה.



החוזה להקמת הפרויקט ברומניה הושג באמצעות החברה הבת בהולנד KH Engineering B.V שהגישה בקשה למימון הפרויקט לממשלת הולנד, שלה אינטרס ברור לתמוך בפרויקט המבוצע על ידי חברה הולנדית ובאמצעותו ייעשה שימוש בציוד מתוצרת הולנדית.



מנכ"ל משותף בלודן, יהודה שריד, אמר כי "פרויקט זה מביא לידי ביטוי את יכולותיהן המשותפות של לודן ולקסטרן בתחומים הטכניים, הפיננסיים והתפעוליים. זה הפרויקט הראשון השלם, שבו זוכה לקסטרן לאחר השלמת שלב הפיתוח והקמת מספר מתקני הדגמה. פרויקט זה יפתח בפני הקבוצה אפשרויות נוספות בשוק הרומני ובמדינות נוספות שבהן אנו פועלים, כמו סלובקיה ובולגריה".



לודן פועלת במישור הבינלאומי באמצעות שתי חברות בנות בהולנד וברומניה, ולאחרונה החלה החברה לפעול גם בסלובקיה ובבולגריה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully