וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ראשון לתעשיית המוסיקה על חברת באידו הסינית - תוריד את שירות המוסיקה שלה מהאינטרנט

TheMarker

20.9.2005 / 12:35

כך לפי פסיקת בית משפט בסין; כמו כן, פסק בית המשפט כי באידו תיאלץ לשלם פיצויים לתובעת, חברה בת של EMI העולמית בסין



חברת האינטרנט הסינית Baidu.com תיאלץ להפסיק לספק באתרה קישורים לשירותי הורדת מוסיקה בלתי חוקיים ולשלם פיצויים לחטיבה הסינית של חברת המוסיקה EMI. כך פסק בית משפט בסין. באידו, המפעילה את מנוע החיפוש המוביל בסין, אמרה כי בכוונתה לערער על ההחלטה. סכום הפיצויים - כ-8,400 דולר - אינו גבוה ולא צפוי להיות בעל השלכות כלכליות ישירות על באידו, אך מדובר רק בהחלטה הראשונה מבין מספר תביעות שהוגשו נגד החברה.



פרקליטה של באידו בבייג'ינג, דצ'נג לי, אמר כי "באידו מספקת שירותי חיפוש אך לא שירותי הורדה. אנו מאמינים כי פסיקת בית המשפט נשענת על חוסר הבנה של טכנולוגיית מנועי החיפוש והיא לפיכך חסרת ביסוס". עם זאת, בניגוד למנועי חיפוש אחרים, מאפשרת הטכנולוגיה של באידו קישור ישיר לקבצים עצמם - ולא רק קישור לאתר שממנו ניתן להוריד את הקבצים. מסיבה זו ייתכן כי באידו חשופה יותר לתביעות לעומת שירותים אחרים ועשויה למצוא את עצמה באותה סירה עם שירותי שיתוף הקבצים.



שירותי שיתוף הקבצים - בראש ובראשונה נאפסטר, ועתה גם קאזה ומתחרותיה - גילו כי הגנת "אנחנו רק מספקים שירות ואיננו מעודדים הורדות בלתי חוקיות" אינה עומדת במבחן בית משפט. נאפסטר נאלצה לנקות את השירות שלה מתכנים המוגנים בזכויות יוצרים, ובסופו של דבר חזרה כחנות מוסיקה מקוונת וחוקית לכל דבר. קאזה עדיין נאבקת על קיומה, כמו גם תוכנות מהדורות הבאים כמו אי-מיול וביט-טורנט. באידו עשויה למצוא את עצמה במצב דומה.



שנגחאי פוש, זכיינית של ענקית המוסיקה העולמית EMI בסין, האשימה את באידו בכך שהתירה למשתמשים להוריד שירים המוגנים בזכויות יוצרים. אישומים נוספים הוגשו גם מצד מתחרותיה הגדולות של EMI - סוני BMG, וורנר מיוזיק ויוניברסל מיוזיק. ארבע החברות שולטות בשוקי המוסיקה בעולם ללא עוררין, עם נתח שוק של כ-70%. התביעה עשויה לחשוף את באידו גם לתביעות גדולות יותר בארה"ב, שם ההגנה על זכויות יוצרים מקבלת עדיפות גבוהה בהרבה לעומת סין.



באידו הונפקה לפני קצת למעלה מחודש בנאסד"ק, וזינקה בכ-350% כבר ביום המסחר הראשון שלה, לאחר שגייסה 109.1 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור. אף כי המניה רשמה מאז כבר מספר ירידות ועליות, המחיר הנמוך ביותר שרשמה עדיין היה גדול פי 2.5 ממחיר ההנפקה. בעת ההנפקה היה שווי השוק של החברה 898 מיליון דולר, ואילו לפי מחיר הסגירה של אתמול עומד שווי השוק של החברה על 2.57 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully