וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מחזור ענק של 30 מיליון שקל בזכויות של הכשרת הישוב; המעו"ף ירד ב-0.3%

אילן מוסנאים

24.6.2001 / 17:55

מחזור המסחר נמוך - 176 מיליון שקל; טבע איבדה 1.5% למרות פער חיובי של 0.9%; מטאלינק נפלה ב-5.5% בעקבות אזהרת הרווח

הבורסה סיימה הערב יום מסחר תנודתי בירידות שערים מתונות של כ-0.2% במדדים המובילים, במחזורים נמוכים של 176 מיליון שקל.

כמו ביום חמישי, גם הבוקר נפתח המסחר באווירה חיובית ועליות של עד 0.5% במעו"ף, אולם גם הפעם לא החזיקה המגמה החיובית זמן רב, ולפני השעה 11:00 התחלפה המגמה והמדדים עברו לירידות.

נציין כי גם הירידות לא היו חריפות מדי, ובסביבות השעה 12:00, שעת השפל של המסחר, ירד מדד המעו"ף ב-1.2% (כשהוא מתקרב אל רמות של 402 נקודות). לקראת סיום המסחר הלכו הירידות והתמתנו.

המחירים מגלמים את המצב הבטחוני

מדד המעו"ף ננעל בירידה של 0.33% לרמה של 406.04 נקודות, ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.19% לרמה של 397.40 נקודות. התל-טק ננעל בירידה חדה יותר של 1.11%.

בסקירה שפירסם בנק אגוד לגבי שוק ההון מציינים כלכלני הבנק כי בשבוע האחרון נטה המעו"ף לנוע בהתאם לרוחות המנשבות מכיוון וול סטריט, כשהשפעת האירועים הביטחוניים על השוק הצטמצמה ונראה כי מחירי המניות בשוק כבר "מגלמים" בתוכם את המצב הבטחוני.

באגוד מציינים כי רמת המחירים בשוק הופכת להיות אטרקטיווית, אך מדגישים כי קו המגמה של השוק נותר קו מגמה יורד, ועל כן על המשקיעים להיות בררניים בבחירת המניות וכן נדרש משנה זהירות בשאלת עיתוי ההשקעה.

כלכלני אגוד סבורים כי בתקופה הקרובה יעמוד למבחן אזור התמיכה ב-400-405 נקודות למעו"ף, כשמתחת לרמה זו קיימת תמיכה רק ברמת 385 נקודות. התנגדות לשוק קיימת ברמות התמיכה הקודמות שנפרצו, קרי, 415 ו-425 נקודות.

מגמה מעורבת במניות הבנקים

את מירב העניין בבורסה ריכזו היום הזכויות של הכשרת הישוב , שהיום היה יום המסחר היחיד שלהן, והיקף המסחר בהן הסתכם בכ-30 מיליון שקל. מניות הכשרת הישוב לא זכו לאותה התעניינות, ורשמו ירידה של 2.2% במחזור של 10,000 שקל.

מניית טבע , שהחלה את היום עם פער ארביטראז' של 0.9%, ריכזה את המחזור השני בגובהו - 17 מיליון שקל - ואיבדה כ-1.5%. לאחר שביום חמישי האחרון נודע כי בית המשפט בארה"ב מעכב, בינתיים ב-10 ימים, את שיווק התרופה הגנרית החדשה של החברה להורדת שיעור הכולסטרול, ה-Lovastatin.

כמו כן, התבשרנו כי תרופת הקופקסון של החברה המיועדת לטיפול בטרשת הנפוצה צפויה להיפגע מתחרות מוגברת, מוקדם מהצפוי, כאשר ה-FDA עשוי לאשר לענק הביוטכנולוגיה האירופי, סרונו, שיווק מוקדם של תרופת ה-Rebif שלו, המיועדת אף היא לטיפול בטרשת נפוצה.

במניות הבנקים נרשמה מגמה מעורבת. מניית לאומי נסגרה בירידה של 0.5% במחזור של 11 מיליון שקל ומניית מזרחי , אחרי מספר ימים רצופים של עליות ומחזורים חריגים בשבוע שעבר, איבדה כ-2.4%. לעומתן, מניית פועלים טיפסה ב-0.8% במחזור של 11 מיליון שקל ומניית דיסקונט עלתה בשיעור דומה.

בזק תגדיל את אחזקותיה ב-YES

לאחר שפתחו את המסחר במגמה חיובית, ננעלו מניות קבוצת אי.די.בי במגמה מעורבת. אי.די.בי פיתוח ירדה בשיעור של 2.1%, דסק"ש נפרדה מ-1.6% וכלל תעשיות נסוגה בכ-0.1%. לעומתן מניות אי.די.בי אחזקות וכלל אלקטרוניקה עלו ב-0.4%.

מניית בזק ירדה ב-0.3% במחזור של 9 מיליון שקל. ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה היום לחברה להזרים 40 מיליון דולר נוספים לחברת הלוויין YES. הזרמה זו הותנתה בכך שבזק תעלה את שיעור האחזקה שלה בחברת הלוויין בהתאם להשקעתה, והמשמעות היא שבזק תגיע לאחזקה של 40% ב-YES תוך שלושה חודשים.

מניית אלרון ירדה ב-0.8%, למרות שזכתה הבוקר להמלצת "קנייה" מבנק ההשקעות אופנהיימר במחיר יעד של 23 דולרים, מחיר הגבוה בכ-80% ממחירה בבורסה.

נמשך הפיצול בסקטור הכימיקליים

מניית הדר טיפסה בכ-3.7% במחזור ער של 622 אלף שקל. על פי הערכות פעילים בשוק ההון נראה כי עלייה זו נובעת מהתפתחויות אפשריות הקשורות למיזוג החברה עם הפניקס.

מניות נוספות שרשמו היום עליות נאות הן מניית דלתא שהצפינה בכ-5.2%, מניית פועלים השקעות שטיפסה בכ-5% ומניית תעוזה , שהוסיפה לעצמה 3.7% במחזור חריג של 1.5 מיליון שקל, לאחר שהבוקר הודיעה על חלוקת דיווידנד בהיקף של 45 מיליון שקל (מזה, 4.5 מיליון שקל מיועד לחברת הניהול).

גם היום נמשכה המגמה המעורבת במניות סקטור הכימיקלים, כשמניית כי"ל ממשיכה במסעה דרומה ונסוגה מ-0.3%, לאחר שביום חמישי איבדה למעלה מ-3% בעקבות אזהרת הרווח של המתחרה הקנדית פוטאש.

מגמה מעורבת במניות הארביטראז'

לעומתה מניית מכתשים אגן , שביום חמישי עלתה בכ-1%, הוסיפה היום למחירה עוד 1.8%, לאחר שזכתה הבוקר להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות גמול סהר. האנליסטית גלית זיידמן, הציבה למניית מכתשים אגן מחיר יעד של 10.5 שקל, הגבוה בכ-25% מעל מחירה המניה בשוק.

בקרב המניות הדואליות ניתן לציין את מניית מטאלינק , שאיבדה 5.5% בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה בסוף השבוע, ולפיה הכנסותיה ברבעון השני צפויות להסתכם ב-3 מיליון דולר עד 3.5 מיליון דולר בלבד, כ-50% פחות מהתחזיות המוקדמות.

כמו כן, מטאלינק הודיעה כי היא תשתף פעולה עם חברת Next Level Communications, יצרנית הציוד לשירותי וידיאו ואינטרנט מהיר דרך קווי טלפון, בפיתוח מוצרים לשירותי קול, שירותי נתונים ווידיאו דיגיטלי מהירים ב-DSL. מטאלינק פתחה את יום המסחר בפער ארביטראז' שלילי של 3.2%.

שאר המניות הדואליות נסחרו במגמה מעורבת כאשר מניית נייס השילה ממשקלה 2% ופורמולה נפרדה מ-2.5%. לעומתן מניית ריטליקס טיפסה ב-2.8% וכור עלתה ב-1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully