וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיפט: יש לנצל ירידות בדולר להגדלת הרכיב המט"חי; הדולר יעלה בטווח הבינוני ל-4.2 שקלים

ליאור כגן

24.6.2001 / 18:04

הגופים הכלכליים מעריכים כי קיים עדיין פוטנציאל להמשך הפיחות בשער השקל; בשוק ההון מצפים להפחתת ריבית של 0.2%

יום המסחר בדולר, במסגרת האופציות הדולריות התנהל באווירה רגועה, כאשר שער הדולר המגולם באופציות בסיום המסחר עמד על 4.1740 שקלים, נמוך מהשער בו נסחר הדולר בסיום שבוע המסחר - 4.18 שקלים.

הגופים הכלכליים מעריכים כי קיים עדין פוטנציאל להמשך הפיחות בשער השקל, אם כי בטווח הקצר עשוי השקל להתחזק. לדברי פעילים, העלייה הנוכחית בדולר שונה מהעליות הנקודתיות שהיו בחודשים הראשונים של השנה, משום שהיא התבצעה במשך תקופה ארוכה יותר, ובהדרגתיות.

בבית ההשקעות גיפט, מקבוצת אילנות בטוחה, סבורים כי בטווח הבינוני יעלה הדולר לרמה של 4.20 שקלים, ולכן ממליצים לנצל ירידות בדולר בטווח הקצר (ברמות של 4.16 שקלים), כדי להגדיל את הרכיב המט"חי.

בגיפט מעריכים כי קליין יוריד מחר את הריבית ב-0.2%-0.3%, וכי ביום שלישי עשוי השקל להתחזק לקראת קביעת השער היציג, בהשפעת פעילות באופציות הדולריות. ביום רביעי יודיע הבנק המרכזי בארה"ב על הפחתת ריבית, כך שפער הריביות בין השקל לדולר יצטמצם.

בגיפט מעריכים כי הדולר עשוי להתחזק על רקע מספר גורמים: סיכוי להידרדרות נוספת במצב הבטחוני, החרפת בעיות התקציב, ועלייה בשיעור האבטלה. "בשבוע שעבר צוטט ראש הממשלה באומרו שישראל עשויה שלא לעמוד ביעד הגירעון של 2001, נוכח הגידול בהוצאות הביטחון", מציינים בגיפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully