וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 16 שנות מאבק: תחנות הדלק ישלמו למדינה 900 אלף שקל הוצאות משפט

עמית בן-ארויה

20.9.2005 / 17:47

המדינה עירערה על פסק בוררות שהתקבל ב-1989, ולפיו עליה לפצות את תחנות הדלק על הקמתן ללא בחינה ראויה של מרווח השוק



בית המשפט העליון דחה לפני ימים אחדים תביעה על סך 300 מיליון שקל של תחנות הדלק נגד המדינה. בכך הסתיימו 16 שנים של מאבק משפטי קשה.



בשנת 1989 התקבל פסק בוררות על ידי אבנר בן יקר, לפיו המדינה מחויבת לשלם חמישה שקלים לכל אלף ליטר דלק שנמכר בתחנות. סכום זה אמור היה להיות מחושב לאורך 30 שנה, 1963-1993. הפיצוי נקבע בגין השקעת המדינה בהקמת תחנות דלק, ללא בחינה ראויה של מרווח השוק לפי חוקי הפיקוח על המחירים.



בשנת 1996 הגישו 120 בעלי תחנות דלק תביעות כספיות נגד המדינה בבתי משפט שונים על סך 300 מיליון שקל, בשל אי קיום פסק הבוררות. תחילה קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את התביעות, וחייב את המדינה בתשלום מיליוני שקלים לתחנות הראשונות שהגישו את התביעות, וזאת מבלי שניתנה למדינה אפשרות להתגונן.



המדינה עירערה לעליון, ובסופו של דבר התנהל הליך מאוחד הנוגע לכל התביעות בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופטת מרים מזרחי עיינה בפסק הבוררות, והגיעה למסקנה שמשמעותו האמיתית היא המלצה על פתרון ולא כפיית פתרון או חיוב משפטי של ממש.



בעלי התחנות לא ויתרו בנקל, ופנו לבית המשפט העליון. בהמלצת השופטים הסכימו בעלי התחנות לחזור בהם מן הערעור. הסוגיה האחרונה שנותרה במחלוקת היא מי ישלם את הוצאות המשפט. בית המשפט העליון קבע שבעלי התחנות ישלשלו לקופת המדינה 900 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully