וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי פיתוח ונכסים ובניין השקיעו כ-200 מיליון שקל בנדל"ן למגורים ומסחר בלאס וגאס

צלי גרינברג

20.9.2005 / 18:54

מדובר בכ-1,300 דירות בבנייה רווייה וכ-70 אלף מ"ר למסחר על שטח של כ-280 דונם באזור סאמרלין מחוץ לסטריפ; הפרויקט הראשון יכלול כ-440 דירות



אי.די.בי פיתוח ונכסים ובניין השקיעו באחרונה כ-200 מיליון שקל בנדל"ן למגורים ומסחר באזור סאמרלין שמחוץ לסטריפ בלאס וגאס. בשבוע שעבר חתמו החברות בארצות הברית סופית על העסקה.




לצורך ההשקעה הקימו החברות חברה משותפת, שבה שותפים גם משפחת שימל, דרקו הורבט ואחרים. יחד מחזיקות החברות ב-30% מהזכויות של 3 חברות נדל"ן אמריקאיות על 3 פרויקטים שונים בשווי של כ-90 מיליון דולר. החברות מחזיקות בזכויות לבנייה, הכוללות כ-1,300 דירות וכ-70 אלף מ"ר למסחר.




הפרויקט הראשון יכלול כ-440 דירות. החברה מדווחת כי מחציתן כבר נמכרו ביותר מ-200 מיליון דולר. גודל הדירות בפרויקט זה יהיה 700-200 מ"ר (350 מ"ר בממוצע). מחיר הדירות יעמוד על כ-2-1.5 מיליון דולר ליחידה. יו"ר נכסים ובניין, רפי ביסקר, אומר כי קהל היעד לפרויקט הוא "עשירי וגאס שרוצים לעבור מהווילה הפרטית שלהם לפרויקט יוקרתי בבנייה רווייה".




הפרויקט השני כולל 340 דירות וכ-70 אלף מ"ר להסעדה ומסחר. ביסקר אומר כי קהל היעד לפרויקט זה הם מנהלי המלונות, מנהלי חברות קבלניות גדולות ומנהלי התעשיות השונות בעיר. הפרויקט האחרון, שעדיין נמצא בשלבי תכנון ושבחברה צופים כי התב"ע (תוכנית בניין עיר) שלו תאושר בעוד כשנה, יכלול כ-500 יחידות דיור.




בחברה מספרים כי העסקה הגיעה אליהם דרך משפחת שימל, שהם שותפים בחברה החדשה, וכי היא נבחנה במשך 3 חודשים ובחברה הגיעו להחלטה כי היא אטרקטיווית ונכונה. "כיום כולם בונים בסטריפ ואנחנו בונים מחוץ לסטריפ", אומר ביסקר.




"וגאס מתפתחת בקצב מדהים", אומרת מנכ"ל החברה סגי איתן. "יש בה כיום 1.8 מיליון תושבים, והמספר יוכפל עד 2020. זה מהווה הזדמנות, שכן אנחנו רוצים להגדיל את הפעילות שלנו בחו"ל".




החברה אינה היחידה שמשקיעה בלאס וגאס. באחרונה הודיעה גם אפריקה ישראל על הגדלת רכישת הקרקעות בסטריפ של לאס וגאס לכ-75 מיליון דולר. בסך הכל, נמצאים בבעלות אפריקה ישראל כ-72 דונם באזור. בכוונת החברה להקים בתי מלון, בתי דירות ומרכז מסחרי בהשקעה של 4.5 מיליארד דולר יחד עם שותפים אמריקאים, המחזיקים בכ-50% מהפרויקט. הצפי הוא כי בניית הפרויקט תימשך כ-5 שנים, כאשר חלקה של אפריקה ישראל בפרויקט נאמד ב-742 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully