וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסחר בירידות לאחר הזינוק החד שרשם אתמול

TheMarker

20.9.2005 / 22:56

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים במחיר של 65.4 דולר לחבית, ירידה של 1.99 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק; אתמול נרשם זינוק של 7% במחיר הנפט הגולמי



מחיר הנפט נסחר בירידות לאחר הזינוק החד שרשם אתמול. זאת, על אף חששות בנוגע להתקדמות סופת ההוריקן ריטה לכיוון מפרץ מכסיקו, שעשויה להגדיל את הנזקים שגרמה קתרינה לאזור.



אתמול נרשם זינוק של 7% במחיר הנפט הגולמי למחיר של 67.39 דולר לחבית. כעת נסחרים החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר במחיר של 65.4 דולר לחבית, ירידה של 1.99 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נגע בשיא של 70.85 דולר ב-30 באוגוסט.



אופ"ק הסכים ביום שלישי להפוך לזמין את כושר התפוקה העודף שלו, בניסיון להחזיר את הביטחון למדינות הצרכניות בנוגע לאספקת האנרגיה. כך אמר שר הנפט של ונצואלה, רפאל רמירז, דיווחה רויטרס. משמעות ההסכם היא שאופ"ק יציע לשווקים העולמיים 2 מיליון החביות של נפט עודף ביום. ההצעה תקפה החל מ-1 באוקטובר למשך שלושה חודשים.



אך ההסכם מותיר את מכסות התפוקה הרשמיות של אופ"ק ללא שינוי, ברמה של 28 מיליון חביות ליום, מאחר שלטענת השרים, אין כרגע ביקוש מצד בתי הזיקוק לנפט גולמי נוסף מהקרטל. כושר הזיקוק בארה"ב, צרכנית הנפט הגדולה בעולם, נמצא הרבה מתחת לנורמלי, לאחר שסופת ההוריקן קתרינה ניטרלה מספר בתי זיקוק, דיווחה רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully