וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכסת אשרות הקבע של משרד החוץ האמריקאי מלאה: אישורים חדשים עשויים להמתין 5 שנים

חיים ביאור

20.9.2005 / 19:29

הערכה: 1,000 מהנדסים ישראלים מוצבים מדי שנה בארה"ב בהתבסס על אשרת H1B; עו"ד שוורץ: על ממשלת ישראל להגביר מיידית את הלחץ על ארה"ב כדי שיאשרו לישראל "מכסת מדינה"



התפתחות מפתיעה בתחום אשרות הכניסה לארה"ב: משרד החוץ האמריקאי הודיע אתמול כי המכסה של אשרות הקבע מסוג EB-3, המיועדת לאפשר כניסת אנשי מקצוע בעלי תואר אקדמי ראשון, צפויה להתמלא באוקטובר 2005.



מדובר במצב חדש, הנובע מהתמלאות המכסה לגרין קארד, המשמש אנשי מקצוע בעלי תואר ראשון והוא צפוי להשפיע בשלב המיידי על סין, הודו, מקסיקו, הפיליפינים ובשלב שני גם על מדינות נוספות, בהן ישראל.



על פי ההודעה, יטופלו בעדיפות החל באוקטובר הקרוב בקשות לקבלת אשרה שהוגשו לשלטונות ארה"ב בעדיפות כרונולוגית מיום ה-1 במארס. כלומר, מי שיגיש בקשה לוויזה מסוג EB-3 בעוד 11 ימים, ייאלץ להמתין לאישורה רק בעוד קרוב לחמש שנים (ארבע שנים ושבעה חודשים).



כך, לדוגמה, מהנדס תוכנה ישראלי השוהה בקליפורניה יכול להגיש היום בקשה לקבלת אשרת תושב קבע בארה"ב עם בקשה להחלפת מעמד ולקבל טיפול רגיל ללא עיכובים מיוחדים. לעומת זאת, אם הוא יחכה 11 יום בלבד להגשת הבקשות, הוא עלול "להיתקע" במשך חמש שנים ללא אישור.



במהלך חמש השנים הללו לא יעמדו לו שום זכויות מיוחדות שיאפשרו את הישארותו בארה"ב, ואם לא תיכנס למסלול אשרת עבודה זמנית אחרת, הוא פשוט ייאלץ לעזוב את המדינה, גם אם ילדיו נמצאים בעיצומה של שנת לימודיהם בבית הספר.



רק לפני חודש הודיע המשרד לבטחון פנים בארה"ב שכל הוויזות הזמניות במסגרת המכסה השנתית של אשרות מסוג H1B ל-2006 כבר אזלו. הדבר יביא לפגיעה ביכולתן של חברות היי-טק וביו-טק ישראליות, שהתחייבו לבצע פרויקטים בארה"ב, להציב במדינה זו את העובדים להם יזדקקו לצורך קיום הפרויקטים. הדבר יקשה על יכולתן של החברות לזכות בפרויקטים חדשים, או לקיים התחייבויות הנובעות מפרויקטים קודמים. גורמים המעורים בהצבת עובדים ישראלים בארה"ב מעריכים שכ-1,000 מהנדסים ישראלים מוצבים מדי שנה בארה"ב בהתבסס על אשרת H1B.



לדברי עו"ד ליעם שוורץ, שותף במשרד קנתור-שוורץ, העוקב אחר מדיניות האשרות של ארה"ב, קיימת אפשרות ממשית להחמרות נוספות במתן אישורי עבודה לעובדים ומומחים זרים בארה"ב. "על ממשלת ישראל להגביר באופן מיידי את הלחץ על ארה"ב כדי שיאשרו לישראל 'מכסת מדינה' המיועדת לחברות ישראליות בלבד, בדומה למכסות שהוקצו עד כה לאוסטרליה, צ'ילה וסינגפור", הוא אומר. לדבריו, על הממשלה לפעול במקביל לקבלת סטטוס של E-2, כך שחברות ישראליות יוכלו להציב עובדים באשרות משקיע E-2 באמצעות הסכם הסחר החופשי הקיים בין ארה"ב לישראל.



בעניינים אלה מתנהלים כעת מגעים בין שתי המדינות. שוורץ הוסיף כי לחלק מהישראלים ניתן לאתר פתרונות במסלולים אחרים, תלוי בבדיקה פרטנית של כל מקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully