וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי נתי סקל ממשיכים במאבק: 201 לקוחות נרשמו לתביעה נגד אתרי המכר

רוני לינדר-גנץ

21.9.2005 / 9:42

החברה המשווקת ציוד מחשבים באמצעות האינטרנט נקלעה לקשיים, והשאירה מאות צרכנים ששילמו תמורת המוצרים אך לא קיבלו אותם



נפגעי נתי סקל ממשיכים במאבק. 201 מהם כבר נרשמו להשתתפות בתביעה נגד אתרי המכר שמכרו להם את המחשבים וכעת מתנערים מאחריות ואינם מוכנים לערוב לכספם. סכום התביעה, שתוגש ככל הנראה על ידי עורכי הדין מוטי בן ארצי ורון לבנטל, מסתכם כרגע בכחצי מיליון שקל, לא כולל פיצוי על עוגמת נפש.



חברת נתי סקל, המשווקת ציוד מחשבים באמצעות אתרי מכר באינטרנט, נקלעה לאחרונה במפתיע לקשיים, והשאירה אחריה מאות צרכנים ששילמו תמורת המוצרים אך לא הספיקו לקבל אותם לידיהם. אתרי המכר: נטאקשן, סקאל און ליין, P1000 ו-GETIT, שבהם נמכרו מוצרי החברה, סירבו ליטול אחריות ולערוב לכספי הצרכנים.



יוצא דופן הוא אתר וואלה!שופס, אשר מיד עם תחילת המשבר הצהיר כי יחזיר לצרכנים את כספם או יספק להם מחשב חלופי ברמה זהה. אתר P1000 הצהיר לאחר המשבר כי הוא ממתין להתפתחויות וכי בכל מקרה יפצה את הצרכנים, אולם הליך הפיצוי עדיין לא החל. מנכ"ל P1000, דני אלוביץ' אמר אתמול כי "אנחנו עדיין מבררים את העניין מול חברות האשראי, נתי סקל והיבואנים עצמם, אך בינתיים לא נמצא פתרון. ננסה למצוא פתרון חלופי לכל צרכן בהקדם האפשרי".



לדברי סער גינזבורסקי, העומד בראש קבוצת הצרכנים הנפגעים, הסכומים שהצרכנים הפסידו נעים בין 800 ל-10,000 שקל (למשפחות ועסקים קטנים שרכשו כמה מחשבים), כאשר הסכום הממוצע הוא כ-3,000 שקל. לדבריו, מרבית הצרכנים הנפגעים הם צעירים, רבים מהם סטודנטים אשר רכשו מחשבים לקראת שנת הלימודים הקרובה, וכן חיילים ומשפחות צעירות. "עבור האנשים האלה מדובר בסכומים משמעותיים מאוד, והם אספו שקל לשקל כדי להשיג את הכסף שיאפשר להם לקנות מחשב חדש", אומר גינזבורסקי.



חברי הקבוצה מתכוונים לפעול בדרכים נוספות, כגון הטלת חרם צרכנים על חברות האם של האתרים והקצאת אחוז מסוים מכספי הזכייה העתידית להקמת מטה מאבק צרכני.



מרשימת התובעים המתגבשת עולה כי 97 צרכנים רכשו את המחשב באתר נטאקשן, 53 בסקאל און ליין, 28 באתר P1000 ו-23 באתר getit.



עם זאת, עו"ד בן ארצי הביע תקווה כי "האתרים יתעשתו ולא נגיע למצב של הגשת התביעה בפועל, שכן תביעה לבית המשפט היא תמיד האפשרות האחרונה. נכון להיום כבר רואים את הגישושים הראשוניים שלהם בכיוון הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully