וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי עולה ב-2.1% לרמה של 67.6 דולר לחבית על רקע החששות לפגיעת הוריקן נוסף

מיכל רמתי

21.9.2005 / 16:08

הסופה הטרופית ריטה הועלתה לדרגת הוריקן וצפויה לפגוע באזור ייצור הנפט בטקסס ברמה קרובה או זהה לזו בה פגעה קתרינה בחופי לואיזיאנה ומיסיסיפי



מחיר הנפט הגולמי עולה על רקע חששות מפגיעה קשה נוספת במתקני הייצור והזיקוק של הנפט במפרץ מקסיקו. חברות הנפט פינו את עובדיהן ממספר מתקנים באזור לאור התקדמותה של סופת ההוריקן ריטה לכיוון האזור.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בנובמבר עולים עתה ב-2.1% למחיר 67.6 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. מחיר הנפט הגיע לשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מקסיקו.



ההוריקן ריטה צפוי לחצות את המפרץ ולהתחזק לרמה דומה לזו של קתרינה, ההוריקן שזרע הרס בלואיזיאנה ומיסיסיפי והחריב את ניו אורלינס בחודש שעבר. עם זאת, ריטה צפויה לפגוע דרומית יותר ועשויה להגיע לטקסס, בה מתבצע כרבע מזיקוק הנפט בארה"ב. כעת מדורגת ריטה ברמה 2, עם רוחות במהירות 177 קמ"ש. לדברי מרכז ההוריקנים בארה"ב, הסופה צפויה להתחזק לרמה 3 בתחילת היום ומאוחר יותר הערב גם לרמה 4, עם רוחות במהירות 210 קמ"ש.



אתמול ירד מחיר הנפט ב-1.9% ונסגר במחיר של 66.2 דולר לחבית על רקע החלטת אופ"ק להפוך את כושר התפוקה העודף שלו לזמין, בניסיון להחזיר את הביטחון למדינות הצרכניות בנוגע לאספקת האנרגיה. משמעות ההסכם היא שאופ"ק יציע לשווקים העולמיים 2 מיליון חביות יותר ביום, ללא מכסות לכל מדינה בנפרד.



הסרת המכסות הפנימיות ככל הנראה תביא לכך שסעודיה, המדינה בעלת כושר התפוקה העודף הגדול ביותר, תהיה זו שתקבל על עצמה את האספקה הנוספת. ההצעה תקפה החל מ-1 באוקטובר למשך שלושה חודשים. עם זאת, רוב הנפט העודף הוא בדרגת איכות נמוכה יותר - "כבד ומר" - שבתי זיקוק רבים אינם מצויידים לזיקוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully