וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים זועמים על החלטת הממשלה להפסיק העסקת פלשתינים ב-2008

צלי גרינברג

21.9.2005 / 9:57

נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, אמר: "נפעיל את כל הלחצים האפשריים כדי שהמדינה תיתן מענה"



הקבלנים זועמים על החלטת הממשלה להפסיק את העסקת העובדים הפלשתינים בכל הענפים בישראל החל ממחצית 2008. נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, אמר: "נפעיל את כל הלחצים האפשריים כדי שהמדינה תיתן מענה לבעיה ובינתיים נדרוש משר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט, לקיים דיון דחוף בעניין. בדיון נדרוש את קידום התוכנית לעידוד הכשרת העובדים הישראלים לענף הבנייה, שהתקבלה כבר בדצמבר 2004 - ועדיין לא יצאה לפועל".



עוד אמר כהן: "הם פשוט אומרים שיש לנו פחות משלוש שנים להתכונן לחוסר בכוח אדם. באותה מידה שהממשלה חושבת לטווח הרחוק בעניין הפלשתינים, היא צריכה לפתור את מצוקת כוח האדם בענף הבנייה".



בענף מעריכים כי כבר כיום חסרים כ-15 אלף עובדים בענף, ובהתאחדות אומרים כי ההחלטה תגדיל את המספר לכ-20 אלף עובדים, וזאת בהנחה שלא יהיה גידול בבנייה. בדיון בוועדה העוסקת בנושא עובדים זרים, שהתקיים אתמול בכנסת, הציגה ההתאחדות את העובדה, כי כבר בתחילת השנה נחתם הסכם עם הממשלה לפיו בישראל יהיו כ-17.5 אלף עובדים זרים, וכי כיום יש רק 10,300 עובדים זרים. "אם לא רוצים פלשתינים אז שיספקו פתרון עם עובדים ישראלים ויגדילו את מכסת העובדים הזרים", אומר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully