וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד הבעלים של רשת ההימורים פיקדילי בגין הלבנת הון ועבירות מע"מ

עמית בן-ארויה

21.9.2005 / 10:18

לפי האישום, בשנים 2004-1999 היה משה לזר הבעלים ומנהל רשת של בתי הימורים בתל אביב, בת ים וראשון לציון



משה לזר, בעליה של רשת ההימורים פיקדילי, הועמד אתמול לדין בבית המשפט המחוזי בתל אביב. סעיפי האישום נגדו הם הלבנת הון, איסור החזקה או הנהלה של מקום למשחקים אסורים, פעולה ברכוש אסור, עבירות מע"מ ועבירות על פקודת מס הכנסה.



לפי האישום, בשנים 2004-'99 היה לזר הבעלים ומנהל רשת של בתי הימורים בתל אביב, בת ים וראשון לציון. במועדונים, שאחד מהם הופעל בכיכר רבין בתל אביב, נמצאו בין היתר, מכונות מזל, מחשבים, רולטות ומשחקי קלפים.



בתקופה האמורה ניסה לזר (40) מתל אביב, להסתתר מאחורי אנשי קש שונים. המרכזי ביניהם היה אלברט שריקי, ש"בפועל ולמעשה, היו מועדוני פיקדילי עסק של הנאשם". בדו"חות מס הצהיר שריקי לפקיד השומה על הכנסותיו מהשנים 2002-'99, אף על פי שהיו אלה הכנסות לא לו. בנוסף, כך נטען, הועלם מהדו"חות סכום לא ידוע, אך שאינו פחות מ-20 מיליון שקל.



ב-2004 נעצרה הפעילות הבלתי חוקית לכאורה. בלשי היחידה המרכזית של משטרת תל אביב פשטו על בתי ההימורים, החרימו הציוד וחקרו את מפעילי המקום. בכתב האישום מבהירות עורכות הדין, יפעת דור וטליה נג'רי מפרקליטות מיסוי וכלכלה של מחוז תל אביב, מדוע לזר אכן היה הבעלים של הרשת. במסגרת תפקידו, הן כתבו, דאג לזר לקבל ולפטר עובדים, לאסוף את הפידיון היומי.



להערכת התביעה, לזר ורעייתו רכשו נכסי נדל"ן שונים באמצעות חברות קש שונות כדי להסתיר את מקור הכספים. שתי חברות, למשל, הוקמו באיי הבתולה ואחרות בישראל. בנוסף, רכש לזר נכסים גם על שם אביו, יעקב לזר.



עוד יצוין, שבית המשפט המחוזי קיבל את בקשת הפרקליטות למתן צו זמני ברכוש בהתאם לחוק איסור הלבנת הון. החשש הוא שאם לא ייתפס הרכוש ינסה לזר למלטו בדרכים שונות.



מדובר, בין השאר, בדירות שרשומות על שם אביו של לזר - בבת ים ובתל אביב, שתי דירות בשכונת ל' בתל אביב שרשומות על שם רעייתו, דירת מגורים בבת ים הרשומה על שם בני הזוג לזר ועוד. כמו כן, נתפסו יותר מ-100 אלף שקל בכספת של דירת בני הזוג ועוד כסף רב בכספת בנק איגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully