וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבינטקס נכנסת לתחום מיגון הרכב: רכשה את השליטה בחברת פילקר תמורת 3.3 מיליון שקל

נתן שבע

21.9.2005 / 10:29

רבינטקס קונה כ-74% מחברת המיגון לרכב בעסקה המשקפת לה שווי של כ-4.5 מיליון שקל; פילקר מוכרת בכמיליון דולר בשנה; השלמת העסקה צפויה בתוך כחודש



יצרנית מוצרי המיגון, , נכנסת לראשונה לתחום מוצרי המיגון לרכב. החברה חתמה על הסכם לרכישת כ-74% מחברת מיגון הרכב הישראלית - פילקר, תמורת 3.3 מיליון שקל. העסקה משקפת לפילקר שווי של כ-4.5 מיליון שקל.



השלמת העסקה נקבעה לסוף אוקטובר, ועד אז תערוך החברה בדיקת נאותות לפילקר. יתרת המניות תישאר בידי מייסדי ומנהלי החברה.



פילקר נוסדה לפני למעלה מ-20 שנה ועוסקת בביצוע עבודות מיגון, דיגום וזיווד בכלי רכב שונים לפי מפרטים מיוחדים והזמנות ייחודיות של הלקוחות. מכירותיה השנתיות מסתכמות בכמיליון דולר בשנה.



כלי הרכב הממוגנים הם לרוב משימתיים, והם מיועדים ליחידות מיוחדות בשירותי הביטחון וההצלה בארץ ובעולם. בין מוצרי החברה ניתן לציין כלי רכב לסילוק פצצות, טרקטורון חילוץ, רכבי סיור, מעקב ותצפית, ניידות סיור ואמבולנסים וכן מיגוני רכב אזרחי.



רכישת פילקר היא שלב נוסף במסגרת תוכניות החברה להרחיב את עסקיה באמצעות חדירה לתחומים המשיקים לפעילותה הקיימת בארץ ובעולם, וכן כדי למתן את התנודתיות הטבעית הקיימת בליבת העסקים של החברה.



במסגרת הרחבת תחום העסקים למיגונים מיוחדים, רכשה רבינטקס בספטמבר 2004 את נכסיה של חברת בסרגליק בתחום הזכוכית הממוגנת, כחלק מתוכניתה להרחבת תחום פעילות המיגון הקשיח.



ברבינטקס העריכו כי שילובן של שתי הפעילויות האלה (בסרגליק ופילקר) צפוי ליצור סינרגיה אל מול השוק המקומי, ובעיקר מול שוקי היצוא שאליהם מיועדים כיום מרבית מוצריה של רבינטקס.



רבינטקס הצליחה להכפיל את שווייה פי 13 בשלוש השנים האחרונות לשווי של 238 מיליון שקל. אם כי במחצית השנה האחרונה מגלה המניה חולשה, והיא איבדה כ-8% מערכה בעקבות התוצאות החלשות של החברה במחצית הראשונה של השנה. במחצית זו הרוויחה החברה 11.9 מיליון שקל במחזור של 89 מיליון שקל, לעומת רווח של 18.6 מיליון שקל על הכנסות של 97 מיליון שקל בתקופה המקבילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully