וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת הסחורות של ניו יורק קיבלה הצעת רכש של חברת השקעות פרטית ל-10% מהבורסה

סוכנויות הידיעות

21.9.2005 / 11:48

כך לפי "וול סטריט ג'ורנל"; ההצעה משקפת לבורסה שווי של 1.35 מיליארד דולר, אך עוד צריכה לקבל את אישור בעלי המושבים בבורסה; העסקה צפויה לעודד הנפקה ראשונה לציבור



מועצת המנהלים של בורסת הסחורות של ניו יורק (Nymex) החליטה לקבל הצעת רכש מצד חברת ההשקעות הפרטית ג'נרל אטלנטיק לנתח של 10% מהבורסה. כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות מקורבים לבורסה. העסקה, המשקפת לבורסה שווי של 1.35 מיליארד דולר עשויה לקדם את אפשרות ההנפקה של הבורסה. העסקה צריכה לקבל את אישור בעלי המושבים בבורסה, לדברי העיתון.



מקורות אלה מסרו ל"ג'ורנל", כי קבלת ההצעה של ג'נרל אטלנטיק מהווה דחייה של הצעה משותפת מצד חברות ההשקעה הפרטיות בלקסטון גרופ ובאטרי ונצ'רס, ששיקפה לבורסה שווי של 1.3 מיליארד דולר. הצעה נוספת שנדחתה היא הצעתו של יו"ר Nymex לשעבר, מייקל מרקס, ביחד עם חברת ההשקעות הפרטית הלמן אנד פרידמן שהיתה גבוהה יותר ושיקפה לבורסה שווי של 1.4 מיליארד דולר.



דוברת הבורסה מסרה ל"ג'ורנל", כי מועצת המנהלים תמליץ על העסקה לבעלי המושבים בבורסה, שיצביעו על קבלתה או דחייתה במועד אחר. העיתון דיווח כי לפי תנאי העסקה, ג'נרל אטלנטיק תרכוש נתח בעל זכויות הצבעה של 10% מהבורסה. נתח זה יאפשר לה להשתלט על הבורסה, אם זו לא תעמוד ביעדי הון ובהכנסות שייקבעו מראש. כמו כן, תביא העסקה לצמצום מועצת המנהלים.



ג'נרל אטלנטיק היא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת המסחר האלקטרוני ארכיפלגו הצפויה להתמזג עם בורסת המניות של ניו יורק (NYSE).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully