וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנג' משיקה טלפון סלולרי הפונה ללקוחות העסקיים: כולל מחשב כף יד ושירותי תקשורת סלולרית מהדור השלישי

סוכנויות הידיעות

21.9.2005 / 11:55

אורנג' מעונינת לפנות לשוק העסקי כי שיעור החדירה בו נמוך יותר ביחס לשוק הצרכני וההכנסה למשתמש גבוהה יותר; בין השאר כולל הטלפון מצלמה, מודם, פקס, אי מייל ועוד



אורנג' משיקה טלפון סלולרי הפונה ללקוחות העסקיים: הטלפון כולל מחשב כף יד ושירותי תקשורת סלולרית מהדור השלישי. זהו המכשיר הראשון בסדרה שמייעדת חברת הסלולר, שבשליטת פראנס טלקום, ללקוחות העסקיים.



ההחלטה של אורנג' להתמקד בלקוחות העסקיים נובעת מכך שהם מהווים הזדמנות צמיחה. שוק הסלולר האירופי רווי מאוד - חדירת הסלולר בשוק הצרכנים באירופה נעה בין 70% ל-100%, ואילו החדירה לשוק העסקי נמוכה מ-30%.



יתרון נוסף של המגזר העסקי, המשתמש בטלפונים ניידים מהדור השלישי, הוא שהם משתמשים בשירותים יקרים יותר מהלקוח הממוצע. לקוחות בעלי טלפונים הכוללים אינטרנט, אי מייל ושיחות וידיאו - כלומר שירותים של G3 - מזרימים למפעילת הסלולר סכומי כסף גדולים יותר מדי חודש. אלמנט חשוב במודל העסקי של חברות הסלולר הוא ה-ARPU - ההכנסה הממוצעת למשתמש (Average Revenue per User). חברות הסלולר, אשר מתקשות להגדיל בצורה משמעותית את שיעור החדירה בשווקים, מתמקדות בהגדלת ההכנסות שהן מפיקות מכל מנוי.



הטלפון העסקי שמשיקה אורנג' - SPV M5000 - הוא בין הראשונים שיעבדו על מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה של מיקרוסופט - Windows Mobile 5. מיקרוסופט מקווה לגנוב נתח בשוק מערכות ההפעלה לטלפונים סלולריים מסימביין, השחקנית המובילה בשוק כיום ומשתפת פעולה עם נוקיה. הטלפון מיוצר על ידי HTC הטייוואנית.



את ה-M5000 ניתן יהיה להשיג מתחילת אוקטובר תמורת כ-730 דולר, לפני הנחות שונות. הטלפון יתחרה בסדרות הטלפונים העסקיים של המתחרות, בהם קומיוניקייטור של נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם. הטלפון מיועד בעיקר למנהלים בכירים, אולם בקרוב צפויה אורנג' להשיק טלפונים עסקיים גם לשכבות הנמוכות יותר בקרב העובדים.



בנוסף, מתכוונת אורנג' להשיק עד סוף השנה טלפונים נוספים למנהלים, בייצורן של נוקיה, סוני-אריקסון וסאגם. הטלפונים אמורים להתחרות בבלאקברי, שגם הוא מכשיר הכולל טלפון סלולרי ואימייל. בלאקברי, המיוצרת ע"י RIM, משווקת בין השאר על ידי מפעילת הסלולר הבריטית O2 באירופה וע"י האצ'יסון באסיה.



ניק ספנסר, אנליסט בקנליס, אומר כי התכונות של ה-M5000 בהן - מצלמה, מודם ואפשרות לפקס, יישומי מיקרוסופט ואי מייל, Wi-Fi, G3 ובלוטות' - "מקרבות את הטלפון למחשב נישא (laptop) ככל שאפשר". גודלו ומשקלו של הטלפון הופכים אותו למסורבל - הוא גדול וכבד יותר ממחשב כף יד ממוצע ולכן יתאים לשימוש רק למי שהיתרונות שלו חשובים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully