וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס.טי.אל השלימה את רכישת ViVoQuest הצפויה לקדם פיתוח תרופה נגד צהבת

שירלי יום-טוב

21.9.2005 / 12:04

אקס.טי.אל משלמת 1.4 מיליון דולר במניות ועשויה לשלם עד 30 מיליון דולר נוספים בשנים הבאות בהתאם לעמידה באבני דרך; "מבנה העסקה מקטין למינימום את העלות והסיכון לבעלי המניות"



חברת הביוטכנולוגיה אקס.טי.אל ביו (סימול XTLB) דיווחה הבוקר על השלמת העסקה לרכישת נכסיה של חברת VivoQuest האמריקאית - עסקה שעליה נמסרה הודעה ראשונה באוגוסט. אקס.טי.אל משלמת לוויבו 1.4 מיליון דולר במניות, וכל תשלום עתידי נוסף מותנה באבני דרך הקשורות בהצלחת הפיתוח ומסחור מוצריה של החברה לטיפול בצהבת נגיפית מסוג C. אם תענה ויבו על הציפיות ותעמוד בכל אבני הדרך, עתידה אקס.טי.אל לשלם לה עד 30 מיליון דולר נוספים באמצעות מניות.



באקס.טי.אל אמרו שוויבו מביאה עמה התמחות בתהליכים כימיים, המשלימים את התמחותה של אקס.טי.אל בתהליכים ביולוגיים.



אקס.טי.אל הישראלית מפתחת שתי תרופות - HepeX-B לחולים בצהבת מסוג B ו-XTL-6865 לצהבת מסוג C. התרופות מיועדות למניעת הידבקות חוזרת בחולי צהבת העוברים השתלת כבד - המיקוד הנוכחי של החברה. בטווח הארוך מיועדות התרופות לטיפול בחולי צהבת כרוניים בשילוב עם תרופות אחרות.



בעולם קיימים כיום חיסונים נגד סוגים שונים של וירוס הצהבת, אך טרם פותחה תרופה נגד המחלה. בחברה אמרו היום ששתי חברות נוספות עובדות כיום על פיתוח תרופה, Vertex האמריקאית (סימול VRTX) ו-Idenix (סימול IDIX).



רם ויסבורד, מנהל הפיתוח העסקי של אקס.טי.אל ציין כי "מספר הפרויקטים האיכותיים בתחום הצהבת מסוג C מצומצם, והתחרות להשגתם היא רבה. מבנה העסקה מקטין למינימום את העלות והסיכון לבעלי המניות של אקס.טי.אל, בכך שכל התשלומים הקשורים לעסקה - למעט התשלום הראשוני - הם עתידיים וכפופים לעמידה מוצלחת באבני דרך בפיתוח ומסחור התוכנית של ויבו קווסט".



אקס.טי.אל היא עדיין בגדר חברת חלום הרחוקה משיווק מסחרי של תרופה. מייקל וייס, יו"ר החברה אמר בראיון ל-TheMarker לפני כשלושה חודשים שהתרופה המיועדת לחולי צהבת B צפויה לקבל אישור FDA ב-2008-2007, כשפוטנציאל השוק שלה מוערך ב-100 מיליון דולר. פוטנציאל השוק של התרופה המיועדת לצהבת מסוג C מוערך ב-400 מיליון דולר, כשהאישור בינתיים אינו נראה באופק אבל נתונים של ניסויים יכולים ליצור ערך לחברה.



בינתיים מנסה החברה להיות חשופה למספר מרבי של משקיעים על ידי רישום בשלוש בורסות - לונדון, ת"א ונאסד"ק. שווי השוק מסתכם ב-145 מיליון דולר (לפי יחס של ADR אחד לעשר מניות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully