וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר: 40.9% מהשכירים משתכרים פחות משכר המינימום

עינב בן יהודה

21.9.2005 / 13:10

נשיא איגוד לשכות המסחר מציע לשר האוצר לפטור בעלי שכר נמוך מתשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות כאמצעי לצמצום ממדי העוני, במקום הנהגת מס הכנסה שלילי



במכתב ששלח היום נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין לשר האוצר, אהוד אולמרט, מציע לין לפטור מתשלום לביטוח לאומי את בעלי השכר הנמוך, וזאת במקום הנהגת מס הכנסה שלילי.



לין מציע כי בעלי שכר מתחת למחצית השכר הממוצע במשק - 3,482 שקל ברוטו - יהיו פטורים מתשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות.



לין מוסיף כי מבדיקה שעשה אגף הכלכלה באיגוד, על בסיס נתוני הביטוח הלאומי, עולה כי כ-40.9% מהשכירים משתכרים עד שכר המינימום, כ-3,300 שקל ברוטו, וכי 47.7% מהעצמאים (כ-94 אלף איש) משתכרים עד מחצית השכר הממוצע.



באיגוד מציינים כי ברמות שכר אלו משלם השכיר 157 שקל עבור ביטוח לאומי ומס בריאות והעצמאי משלם 344 שקל.



לין מציין כי לאחר בדיקה שנערכה באיגוד בעזרתם של אנשי מפתח באקדמיה ובבנק ישראל, החליטה נשיאות האיגוד להתנגד להנהגה גורפת של מס הכנסה שלילי. האיגוד מתבסס על מספר נימוקים להתנגדות, ביניהם העלות הגבוה של מימון החלטה מסוג זה - 2-3 מיליארד שקל.



עוד מציינים באיגוד כי הנהגת מס הכנסה שלילי יעודד יציאה לעבודה בשכר נמוך ובמשרות חלקיות, כניסה של מובטלים צעירים למעגל מקבלי ההטבה.



"ניסיון העבר בישראל עם מנגנוני השלמות הכנסה וקצבאות ילדים מלמד כי מנגנונים אלו נכשלו וגרמו להתפתחות תופעות של אי עבודה כדרך חיים. במקרה הנוכחי, במקום יציאה לעבודה מלאה, זהו עידוד ליציאה לעבודה חלקית. להערכתנו, מס הכנסה שלילי יכול להיות יעיל רק כמענה לקבוצות ספציפיות באוכלוסייה וזאת במידה שניתן לבודד את הקבוצות מכלל הלא מועסקים", מסכם לין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully