וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הפקות זרה תובעת את קשת בטענה ש"השגריר" היא העתק של "המתמחה"; נדרשת לחשוף הכנסותיה משידורי התוכנית

בועז גריילסמר

21.9.2005 / 12:36

חברת ההפקות של מרק ברנט ופרימנטל מדיה טוענות שלקשת ניתנה הזדמנות לרכוש את פורמט תוכנית "המתמחה" ולאחר שצפתה בתוכנית ולמדה את סודותיה, דחתה את ההצעה; התביעה מפרטת למעלה מ-30 נושאים שבהם דומה "השגריר" למקור - "המתמחה"



חברת ההפקות של מרק ברנט (Mark Burnett Productions Inc), יוצר סדרות הריאליטי "הישרדות" ו"המתמחה", ביחד עם חברת פרימנטל מדיה (Fremantle Media), זרוע התוכן של תאגיד התקשורת RTL, הגישו היום תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד קשת בגין העתקת פורמט התוכנית "המתמחה".



לטענת החברות, תוכנית הטלוויזיה "השגריר", שהופקה על ידי קשת, מעתיקה ומחקה חלקים נרחבים וייחודיים מתוכנית "המתמחה". לפי התביעה, מה שנראה כמו "המתמחה" (אפילו עם תיק דומה) - הוא, הלכה ולמעשה, גירסה מועתקת של פורמט "המתמחה".



כפי שעולה מכתב התביעה, לקשת ניתנה הזדמנות לרכוש את פורמט תוכנית "המתמחה" ולאחר שצפתה בתוכנית ולמדה את סודותיה, החליטה לדחות את ההצעה בתואנה של "לוח שידורים עמוס".



חברת ההפקה של מרק ברנט וחברת פרימנטל מדיה, המיוצגות על ידי משרד עורכי הדין ברנע ושות', טוענות כי "לוח השידורים העמוס" של קשת הינו תירוץ "לא דיפלומטי", שנועד לאפשר לקשת לקנות זמן, במהלכו פעלה קשת מאחורי גבן של התובעות ועשתה "הליך גיור" לתוכנית האמריקאית.



התביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין מיקי ברנע וזוהר לנדה, מפרטת למעלה מ-30 נושאים בהם דומה תוכנית "השגריר" למקור - "המתמחה". נושאים אלה יוצרים יחד "מראה ותחושה כלליים" ("total look and feel") המועתקים מ"המתמחה". בעקבות פניותיה של פרימנטל בעת תחילת שידורי "השגריר" עשתה קשת מספר שינויים בתוכנית, בניסיון להסתיר את מלאכת ההעתקה. לטענת התובעות שינויים אלה אינם גורעים ממעשה ההעתקה.



כתבות רבות שהתפרסמו בסמוך לעלייתה לאוויר של סדרת "השגריר" התייחסו להעתקה הבוטה שנעשתה על ידי קשת.



במסגרת התביעה מבוקש לאסור על שידור העונה השנייה של תוכנית "השגריר", שאמורה לעלות לאוויר בקרוב וכן מתבקש חשיפת הכנסותיה של קשת בגין שידורי "השגריר", כמו גם פיצוי כספי ראשוני בגין הרווחים שנוצרו לקשת מתוכנית "השגריר" בסכום של רבע מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully