וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי המנהלים ומורשי החתימה בבנק המזרחי נפרדים מהוועד - חתמו על אמנה המסדירה את מערכת היחסים מול ההנהלה

עינב בן יהודה

21.9.2005 / 14:46

ועד עובדי בנק המזרחי: לאמנה אין תוקף של הסכם קיבוצי והיא מהווה הפרה של ההסכם הקיים, אשר קובע כי ארגון העובדים הקיים הוא הארגון היציג



כ-200 מנהלים ומורשי חתימה בבנק המזרחי חתמו על אמנה מול הנהלת הבנק, המסדירה את מערכת יחסי העבודה בין הצדדים. בהנהלת הבנק ציינו כי תוקף האמנה הינו 3 שנים.



בצעד זה התנתקו סופית, למעשה, אותם עובדים שחתמו על האמנה מוועד העובדים היציג בבנק, בראשות שרה לזרוביץ', המצוי בסכסוך ממושך מול הנהלת הבנק. הסכסוך נוגע להסדרת זכויות העובדים, בעקבות המיזוג בין המזרחי וטפחות.



יש לציין כי מרבית המנהלים ומורשי החתימה בבנק אינם סרים למרות הוועד זה כמה חודשים. בבנק המזרחי מועסקים כיום למעלה מ-3,000 עובדים, מהם כ-10% מנהלים ומורשי חתימה.



מנכ"ל הבנק אלי יונס אמר כי החתימה על האמנה מהווה ביטוי לחשיבות שמייחסת ההנהלה לציבור המנהלים, למעמדם בבנק ולהיותם גורם מרכזי בהתנהלותו. "בשנה האחרונה נקטנו מספר צעדים שנועדו לחזק את מעמד המנהלים ולהדק את הזיקה בין האינטרס שלהם לטובתו ועתידו של הבנק", אמר יונס, שהזכיר, בין השאר, את תוכנית האופציות למנהלים שהופעלה, לראשונה בתולדות הבנק, לפני מספר חודשים. עוד הוסיף יונס כי מדובר באמנה שניתן להכלילה, בהסכמה, על כלל עובדי הבנק.



מוועד עובדי בנק המזרחי נמסר כי חתימת ההנהלה על האמנה מול העובדים ללא ידיעת והסכמת ארגון העובדים היציג היא הפרת ההסכם הקיבוצי בבנק. ההסכם קובע כי ארגון העובדים הקיים הוא הארגון היציג. "מדובר בהפרה בוטה של ההסכם, ונשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו להיאבק בהפרה זו".



עוד הדגישו נציגי הוועד כי על המנהלים שחתמו על האמנה להבין כי לאמנה זו אין תוקף של הסכם קיבוצי, וחתימה עליה עשויה להיות בכייה לדורות, מכיוון שבחתימה עליה הם מאבדים את כל ההגנות שמקנה להם ההסכם הקיבוצי הקיים והופכים למעשה לעובדים בחוזים אישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully