וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזפרום הרוסית מתכוונת להנפיק אג"ח בסך 4.5 מיליארד דולר למימון רכישת סיבנפט

סוכנויות הידיעות

21.9.2005 / 15:50

כך לדברי בנקאים המעורבים בעסקה לסוכנות הידיעות בלומברג; לדברי אותם בנקאים העסקה לרכישת 72% מסיבנפט מהמיליארדר רומן אברמוביץ' עשויה להיסגר כבר בשבוע הבא



גזפרום הרוסית, יצרנית הגז הטבעי הגדולה בעולם, מתכוונת להנפיק אג"ח בסך 4.5 מיליארד דולר על מנת לממן רכישה אפשרית של נתח שליטה בסיבנפט. גזפרום עשויה לרכוש בשבוע הבא נתח של 72% מסיבנפט, יצרנית הנפט החמישית בגודלה ברוסיה, מקבוצת משקיעים בהובלת המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ'. כך מסרו בנקאים המעורבים בעסקה לסוכנות הידיעות בלומברג. גזפרום זקוקה למימון של כ-12 מיליארד דולר.



אלכסנדר מדוודב, סמנכ"ל גזפרום, אמר כי גזפרום עשויה לרכוש את סיבנפט עד סוף השנה. המנכ"ל אלכסיי מילר מעוניין לרכוש נכסי נפט על מנת להתרחב ולהתחרות באקסון מוביל, יצרנית הנפט והגז הגדולה בעולם. מדוודב אמר גם כי המגעים לרכישת סיבנפט "כרוכים בקשיים כל הזמן". לדבריו העסקה תמומן באמצעות הלוואות ומשאבים פנימיים. דובר גזפרום סירב להגיב בנוגע להנפקות אג"ח אפשריות בראיון טלפוני לבלומברג.



לדברי הבנקאים לבלומברג, ABN אמרו ודרזדנר קליינוורט וסרשטין הסכימו להיות חתמים עבור הנפקה של כמחצית מסכום הרכישה הכולל, ובכך סללו את הדרך להגשת הצעת רכש. גם סיטיגרופ, קרדי סוויס פירסט בוסטון, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי קיבלו בקשה לסיוע במימון העסקה, אך טרם אישרו את השתתפותם, לדברי הבנקאים.



לפי מחיר מניית גזפרום היום, שווי השוק הנוכחי שלה הוא כ-115 מיליארד דולר. שווי מניית סיבנפט מעניק לה שווי שוק של 16.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully