וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סימן לנורמליזציה בין ישראל לרשות הפלשתינית: נחתם הסכם להקמת משרד תחבורה משותף בתיווך האיחוד האירופי

שרון קדמי

21.9.2005 / 16:26

על פי ההסכם, יממן האיחוד את הקמת המשרד בעלות 2.5 מיליון יורו, כאשר מטרת המשרד תהיה ליזום ולתכנן פרויקטים תחבורתיים משותפים לישראל ולרשות; מאיר שטרית: זהו אינטרס משותף לשני הצדדים



סימני נורמליזציה בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית גם בתחום הכלכלי. שר התחבורה מאיר שטרית, ועמיתו הפלשתיני סעד א-חארמה, חתמו היום בירושלים על הסכם להקמת משרד תחבורה משותף, בתיווך האיחוד האירופי ובמימונו. על פי ההסכם, יממן האיחוד את הקמת המשרד בעלות של 2.5 מיליון יורו, כאשר מטרת המשרד תהיה ליזום ולתכנן פרויקטים תחבורתיים המשותפים לישראל ולרשות. במידה שיוסכם על פרויקטים בני ביצוע, התחייב האיחוד לבחון מימון רחב היקף עבור אותם פרויקטים.



שטרית אמר בטקס, כי הוא מאמין בכוחה של הכלכלה לקדם את השלום, וכי זהו אינטרס משותף לשני הצדדים. "תשתיות התחבורה הן קריטיות לקידום הצמיחה במשק. אני מקווה שדרך ההסכם יוכל האיחוד האירופי לסייע במימון פרויקטים אשר יבנו את התשתיות הללו, למשל בדמות מסילת רכבת בין חיפה לגדה או בין עזה לאשדוד".



שטרית הודיע כי יש חשיבות למציאת פרויקטים מתאימים בהקדם האפשרי, וזאת בכדי שכבר בנובמבר הקרוב תובא לכינוס האיחוד האירופי במרוקו תכנית מוסכמת לביצוע פרויקט ראשון.



השר הפלשתיני, סעד א-חארמה אמר כי בכוונת הרשות לבנות גשרים של שלום בין שני העמים למען רווחת ילדי העמים. הוא ביקש משטרית סיוע בהקלת מעברם של התושבים הפלשתינים במעברי הגבול, ובשיקומו של שדה התעופה הפלשתיני.



שטרית ציין, כי הוא יבדוק באופן אישי את סוגיית מעברי הגבול ותנועת הפלשתינים באזור רצועת עזה ואמר כי העניין נתון להכרעת הדרג המדיני הבכיר ומערכת הביטחון, וכי הוא ייכנס לעובי הקורה. שטרית הסכים, כי לטיפול בסוגייה זו יש חשיבות רבה ברחוב הפלשתיני ועל כן על ישראל לנסות ולסייע בכך ככל הניתן.



נציג האיחוד האירופי לורן מושל, הדגיש את מחויבות האיחוד לפרויקט והביע את תקוותו כי שני הצדדים יוכלו לשים בצד את המחלוקות הפוליטיות לטובת רווחת כולם.



הפרויקטים שאמורים להיבחן הם בעיקר בתחום מסילות הברזל, הכבישים ומעברי הגבול, אם כי לא מן הנמנע, כי גם נושאים של נמל ים ואוויר ייבחנו, אף על פי שבהם, השיקולים הפוליטיים חזקים מעט יותר. בין התוכניות - קו רכבת לג'נין, שייצא ממסילת העמק; קו רכבת לרמאללה, היוצא מהרכבת בין תל אביב לירושלים; וקו רכבת לרצועת עזה, היוצא מאשקלון - כך שייווצר חיבור אחד בין רצועת עזה לגדה המערבית ולרשת האזורית לכשתוקם.



בנוסף, מתוכנן תוואי עתידי נוסף שעתיד לצאת מבאר שבע לכיוון מעבר ניצנה,אל תוך מצרים. אחד הצירים האזוריים עליו דובר,הוא ציר פנימי שעתיד לחבר בין טול כרם, שכם, ג'נין ועפולה ולמעשה, לרשת את שטחי הרשות הפלשתינית באזור הגדה המערבית לאורכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully