וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת ההסדר של נאמני קלאבמרקט: הבנקים יסתפקו ב-81%; ספקים קטנים יקבלו יותר מספקים גדולים

ענת רואה

21.9.2005 / 16:25

הבנקים יוותרו על סכום בסך 72.5 מיליון שקל; אופן החזר החובות לספקים יתבצע בצורה מדורגת - בין 51% ועד 68%; הנאמנים: "כניסת החברה לפירוק עלולה היתה להסב נזק עצום למדינה"



נאמני קלאבמרקט, עו"ד שלמה נס ורו"ח שלמה טרבלסי, פירסמו היום את תמצית הצעת הסדר הנושים של הרשת. הנוסח המלא טרם פורסם, אך מהודעה שפירסמו הנאמנים עולה כי הבנקים יקבלו 81% מהחוב כלפיהם, ויוותרו על סכום בסך 72.5 מיליון שקל. אופן החזר החובות לספקים יתבצע בצורה מדורגת, כך שספקים קטנים יקבלו החזר חובות גבוה יותר מזה של הספקים הגדולים. עוד טוענים הנאמנים, כי רשויות המס צריכות לוותר על החובות כלפיהם, מאחר שמניעת פירוק החברה לכשעצמה חסכה למדינה מאות מיליוני שקלים, בהם היתה נושאת במצב של קריסה ופירוק.



לפי הנאמר בהודעה, החזר החוב לנושים הלא מובטחים של החברה - הספקים - ינוע בין 51% ועד 68%, לפי גובה החוב כלפיהם: ספקים קטנים, שהחוב אליהם עומד על עד 100 אלף שקל, יקבלו 68% מהחוב; נושים בעלי חוב של עד חצי מיליון שקל יקבלו 63% מסכום החוב כלפיהם; נושים בעלי חוב של עד מיליון שקל יקבלו 58% החזר; בעלי חוב של עד 5 מיליון שקל יקבלו 53% מהחוב; ונושים שהחוב כלפיהם גבוה מ-5 מיליון שקל - יסתפקו ב-51% החזר בלבד.



לדברי הנאמנים בהודעה: "הסדר הנושים הינו החלופה הטובה ביותר לכל הנושים, ואף ייתכן כי הינו החלופה היחידה להחזר מקסימלי של חובות הנושים (...) אנו שלמים עם ההצעה שפירסמנו היום, וסבורים כי לאור הנסיבות המיוחדות במקרה זה, מדובר בהסדר מאוזן לכל קבוצות הנושים השונות, הסדר בעל היגיון פנימי, התואם את נסיבות קריסה זו של החברה ואת השיקולים והאלמנטים העיקריים".



באשר לחובות לרשויות המס, טוענים הנאמנים כי עמדתם היא שעל רשויות המס לוותר על כל חוב החברה כלפיהם, וכי על ביטוח לאומי לתרום להסדר סכום כסף משמעותי, לצורך השתתפות בתשלומים לעובדי החברה שפוטרו.



"כניסתה של החברה לפירוק עלולה היתה להסב נזק עצום לקופת המדינה", טוענים הנאמנים. לדבריהם התשלומים שהיה על ביטוח לאומי לשלם לעובדי החברה עקב פירוק החברה ואובדן מקום עבודתם עשויים היו להגיע לכ-400 מיליון שקל, ואילו החזרי המע"מ על חובות אבודים עשויים היו להגיע ללמעלה מ-100 מיליון שקל. אי תשלום מס הכנסה כתוצאה מהפסדים שהיו נגרמים לנושי החברה, עשוי היה להגיע לסכום מוערך של למעלה מחצי מיליון שקל.



לאור זאת, טוענים הנאמנים כי עמדתם - המגובה בעמדת ועדת הביקורת והיועצים המשפטיים שלהם - היא שרשויות המס אינן זכאיות לכל תשלום בגין כך. זאת ועוד, הנאמנים וועדת הביקורת סבורים, כי לאור הסכומים המאוד משמעותיים שנחסכו לקופת המדינה כתוצאה מההסדר ולעומת חלופת הפירוק, על הביטוח הלאומי לתרום להסדר סכום כסף משמעותי לצורך השתתפות בתשלומים לעובדי החברה שפוטרו, וכן על רשויות המס לוותר על כל חוב של החברה כלפיהן. בהודעה נאמר כי המגעים בין הנאמנים לבין רשויות אלה ממשיכים וימשיכו להתקיים, במטרה להגיע להסדרים מוסכמים. אם הצדדים לא יגיעו להסכמה בנושאים שבמחלוקת, יכריע בהם בית המשפט, והנאמנים יפעלו במסגרת ההסדר על פי החלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully