וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט קופץ כ-1.8% על רקע חששות מפגיעת סופת ההוריקן ריטה

TheMarker

21.9.2005 / 22:28

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים במחיר של 67.4 דולר לחבית; חברות נפט פינו את עובדיהן ממספר מתקנים באזור מפרץ מקסיקו לאור התקדמות סופת ההוריקן ריטה המדורגת כעת ברמה 4



מחיר הנפט הגולמי עולה כ-1.8% על רקע חששות מפגיעה קשה נוספת במתקני ייצור וזיקוק הנפט במפרץ מקסיקו. חברות הנפט פינו את עובדיהן ממספר מתקנים באזור, לאור התקדמות סופת ההוריקן ריטה לכיוון האזור.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בנובמבר נסחרים עתה במחיר של 67.4 דולר לחבית, עלייה של 1.2 דולרים, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שכבר הגיעו מוקדם יותר לרמה של 68.27 דולר לחבית. מחיר הנפט נגע בשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מקסיקו.



ההוריקן ריטה צפוי לחצות את המפרץ ולהתחזק לרמה דומה לזו של קתרינה - ההוריקן שזרע הרס בלואיזיאנה ומיסיסיפי והחריב את ניו אורלינס בחודש שעבר. עם זאת, ריטה צפויה לפגוע דרומית יותר ועשויה להגיע לטקסס, בה מתבצע כרבע מזיקוק הנפט בארה"ב. כעת מדורגת ריטה ברמה 4. לדברי מרכז ההוריקנים העוקב אחר הסופות, ההוריקן עשוי להתחזק לרמה 5 - הגבוהה ביותר - ביממה הקרובה.



ביל גריהיי, יו"ר ומנכ"ל ואלרו אנרג'י - חברת בתי הזיקוק הגדולה בארה"ב - אמר בראיון ביום שלישי כי ההשפעה של הוריקן ריטה על ייצור וזיקוק הנפט הגולמי בארה"ב עשויה להיות "אסון לאומי", דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.



ראש העיר של יוסטון, ביל ווייט, קרא ביום רביעי לתושבים באזורים נמוכים הנוטים להצפה בעיר להתפנות החל מיום חמישי לקראת סופת ההוריקן ריטה. כוחות החירום צופים כי משמעות הפינוי באזורים אלו של העיר תהיה כי עד מיליון אנשים עשויים לנסות לעזוב, דיווחה רויטרס.



במקביל, משרד האנרגיה האמריקאי דיווח היום כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירדו ב-300 אלף חביות ל-308.1 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-16 בספטמבר. מלאי הבנזין עלו ב-3.4 מיליון חביות ל-195.4 מיליון ומלאי הדלקים המזוקקים עלו ב-800 אלף חביות ל-134.1 מיליון.



אתמול ירד מחיר הנפט ב-1.9% ונסגר במחיר של 66.2 דולר לחבית, על רקע החלטת אופ"ק להפוך את כושר התפוקה העודף שלו לזמין, בניסיון להחזיר את הביטחון למדינות הצרכניות, בנוגע לאספקת האנרגיה. משמעות ההסכם היא שאופ"ק יציע לשווקים העולמיים 2 מיליון חביות יותר ביום, ללא מכסות לכל מדינה בנפרד.



הסרת המכסות הפנימיות תביא ככל הנראה לכך שסעודיה, המדינה בעלת כושר התפוקה העודף הגדול ביותר, תהיה זו שתקבל על עצמה את האספקה הנוספת. ההצעה תקפה החל מ-1 באוקטובר למשך שלושה חודשים. עם זאת, רוב הנפט העודף הוא בדרגת איכות נמוכה יותר - "כבד ומר" - שבתי זיקוק רבים אינם מצויידים באמצעים לזיקוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully