וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופ"ח כללית מאיימת להשבית ממחר את כל בתי החולים

רויטל לוי-שטיין

21.9.2005 / 20:31

זאת, אם עד אז לא יימצא הסדר להעברת 18 מיליון שקל לבית החולים יוספטל באילת; עמיר פרץ: אפשר שהשביתה תורחב לכל בתי החולים בארץ



כל בתי החולים והמרפאות של קופת חולים הכללית יושבתו החל ממחר (חמישי) אחר הצהריים, אם עד אז לא יימצא הסדר להעברת הסובסידיה בסך 18 מיליון שקל לבית החולים יוספטל באילת. כך הודיע היום ל"הארץ" יו"ר ארגון הגג של עובדי הכללית, פרוספר בן-חמו.



יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, אמר כי אפשר שהשביתה תורחב לכלל בתי החולים בארץ, כולל הממשלתיים, לאות סולידריות עם בית החולים יוספטל. הוא הדגיש, כי העובדים המשביתים את בית החולים אינם עושים זאת למטרת רווח אישי אלא על מנת להבטיח המשך מתן שירותי רפואה לתושבי אילת והאזור.



השביתה בבית החולים יוספטל, שהחלה אתמול, תימשך גם מחר. בן חמו אמר כי השביתה תימשך עד אשר יקבל לידיו מסמך הסכמות חתום על ידי משרדי הבריאות והאוצר והנהלת קופת חולים כללית, המסדיר את העברת מלוא 18 מיליון השקלים, עליהם הוסכם בעבר כסבסוד לבית החולים.



"אני פונה מכאן לכל הגורמים לגמור מיידית את העניין ולהעביר את הכסף. תושבי אילת ואלפי התיירים שבה, מופקרים ונמצאים בסכנת חיים", אמר בן-חמו. הוא הוסיף, כי לא ייתן להשתמש בבית החולים יוספטל בכן-ערובה להסדרים אותם מבקש האוצר להגיע עם הנהלת קופ"ח הכללית.



משרד האוצר הודיע, כי הכסף יועבר לבית החולים יוספטל לאחר שהנהלת קופת חולים כללית תחתום על הסכם עם האוצר לשנים 2005-6.



סמנכ"ל ומנהל חטיבת בתי החולים של כללית, הד"ר ערן הלפרין, אמר בתגובה, כי "הכללית תחתום על כל מסמך שמשרד האוצר ומשרד הבריאות ינסחו לפתרון התקציב לתפעולו השוטף של בית החולים יוספטל, בתוך 15 דקות".



ראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי, פנה היום לראש הממשלה, אריאל שרון, וביקש את התערבותו לסיום הסכסוך שגורם להשבתת בית החולים יוספטל וכן ביקשו לפעול לשדרוגו של בית החלים. יצחק הלוי כתב לשרון: "אני פונה אליך בשם עשרות אלפי תושבי אילת ועוד מאות אלפי אורחים ומבקרים הפוקדים את העיר אילת, לסייע בידנו להפסיק את האיום המתמשך ואחת ולתמיד לקבוע את מעמדו ושדרוגו של בי"ח יוספטל. סכנת סגירת בית החולים יוספטל שבה ועולה מדי שנה, ואנו מוצאים עצמנו בכל פעם משמשים כבני ערובה בין המשרדים השונים וכך גם בימים אלה".



ביום שני הקרוב מתוכננת הפגנת מחאה עירונית על הפגיעה המתמשכת בבית החולים, נמסר מהעירייה. תלמידי בתי הספר ישתתפו אף הם בהפגנה ועל כן, ביום זה, לא יתקיימו לימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים, למעט במוסדות חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully