וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל לא תסתפק ב-120 מיליון דולר עבור חלקה בבז"ן: "אין טעם להמשך המו"מ עם המדינה"

עומר שרביט

22.9.2005 / 10:52

התנועה לאיכות השלטון: "הסכם בז"ן מהווה מתנה לא חוקית מהקופה הציבורית - המדינה אמורה לקבל את חלקה בבז"ן בחזרה ללא תמורה"



בעקבות הפרסומים אתמול לפיהם משפחת עופר מסרבת להשיב למדינה את בז"ן ב-120 מיליון דולר בלבד, מודיעה היום כי "אין טעם להמשך המו"מ עם המדינה". במכתב שנשלח למשרד האוצר ומנוסח על ידי עורך הדין רם כספי, אומרת החברה כי היא לא רואה עצמה מחוייבת למכור למדינה את מניותיה בבז"ן (26%).



עמדת החברה היא שההכרעה העתידית בנושא זה תהיה נתונה לקביעת הפורומים המשפטיים המוסמכים לכך. כמו כן, החברה אומרת כי בתור בעלת מניות בבתי הזיקוק היא לא תציב מכשול בפני מהלכי ההפרטה שיינקטו על ידי הממשלה ותסייע לפיתוחה ושגשוגה של החברה.



בתקופה האחרונה נשמעה לא מעט ביקורת ציבורת על ההסכם, בייחוד מצידה של התנועה לאיכות השלטון, שאף עתרה לבג"ץ בעניין ושלדעתה התשלום של המדינה לחברה לישראל הוא בבחינת מתנה לא חוקית. לטענתה, בתום חוזה הזיכיון של החברה לישראל בבז"ן, שהסתיים ב-2003, אמורה המדינה לקבל את נכסיה בחזרה ללא תמורה.



עידן עופר אמר בימים האחרונים, על פי מקורביו, כי משפחת עופר "לא תהיה פראיירית", כלשונו. "לא נסכים למכור למדינה את חלקנו ב-120 מיליון דולר", אמרו מקורביו. לדבריו, שווי החברה הינו 3 מיליארד דולר ולא חצי מיליארד דולר כפי שנגזר מהסכם בז"ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully