וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: חברות ביטוח המשנה מובילות הירידות בשל החששות מפני ריטה; פרנקפורט ופאריס יורדות ב-0.5%

הדר תדמור

22.9.2005 / 11:53

מניית סוויס רה, חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, יורדת ב-1.8%; BMW עולה ב-4.5% בעקבות רכישה חוזרת של 3% ממניותיה



ירידה בבורסות אירופה, בהובלת חברות ביטוח המשנה סוויס רה ומינכן רה, בעקבות התעצמותה של סופת ההוריקן ריטה לסופה השלישית בעוצמתה שתועדה אי פעם, ואיומה על קו החוף של מפרץ מקסיקו ועל סדירות ייצור הנפט. לונדון יורדת ב-0.1%; פרנקפורט ופאריס רושמות ירידה של 0.5%.



שר האוצר האיטלקי דומניקו סיניסלקו התפטר, על רקע כשלונו לשכנע את נגיד הבנק המרכזי של איטליה להתפטר. כך מסר בכיר בממשל לסוכנות הידיעות בלומברג. לדברי הבכיר, סיניסלקו הגיש את התפטרותו לראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני אתמול בערב. התפטרותו של סיניסלקו מגיעה על רקע פרשת מאבק ההשתלטות על הבנק האיטלקי אנטונוונטה, בה העדיף הנגיד, אנטוניו פציו, חברה איטלקית על פני חברה זרה.



סופת ההוריקן ריטה, המתקרבת לחופי טקסס, הוגדרה כסופת ההוריקן השלישית בעוצמתה אשר אי פעם תועדה, כך דיווחה רשת CNN. המרכז הלאומי להוריקן בארה"ב הזהיר כי סופת ההוריקן ריטה עלולה להיות הרסנית יותר מסופת ההוריקן קתרינה, אשר הותירה אחריה הרס וחורבן. הרוחות הגיעו היום למהירות של 281 קמ"ש והסופה המשיכה להתקדם במימי מפרץ מקסיקו, לאחר שחלפה שלשום ליד האיים הסמוכים לפלורידה - ולא גרמה שם לנזק. המרכז הלאומי להוריקן בארה"ב העריך כי הסופה צפויה להיחלש מעט כשתתקדם לכיוון מערב.



לסופה המתקרבת השפעה על מחירי הנפט ברחבי העולם - מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש נובמבר עולים ב-1.3% ונסחרים ברמה של 67.7 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגולמי עולה על רקע חששות מפגיעה קשה נוספת במתקני הייצור והזיקוק של הנפט במפרץ מקסיקו. מחיר הנפט הגיע לשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מקסיקו.



מניית סוויס רה, חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, יורדת ב-1.8%. מניית מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, יורדת ב-1.7%.



מניות מגזר התעופה יורדות בשל החשש מפני עליית מחירי דלק המטוסים. מניית אייר פראנס KLM, חברת התעופה הגדולה באירופה, יורדת ב-0.3%. מניית לופטהנזה יורדת ב-0.4%. מניית בריטיש איירווייס יורדת ב-0.9%.



פובליסיס, חברת הפרסום הרביעית בגודלה בעולם, הגישה הצעת רכש לקבוצת הפרסום הבריטית Aegis בכ-1.57 מיליארד ליש"ט (2.8 מיליארד דולר). כך אמרו מקורות המקורבים לעסקה לסוכנות הידיעות בלומברג. ביצוע רכישה זו יהפוך את החברה הממוזגת לחברת רכש המדיה הגדולה בעולם. לדברי המקורבים לבלומברג, פובליסיס הגישה לאגיס הצעה של 140 פני למניה. אגיס אישרה אתמול בתגובה לשמועות בנושא כי קיבלה פנייה בסך 140 פני למניה, אך לא מסרה את זהות מגישת ההצעה. מניית החברה (סימול AGS.L) יורדת במסחר ב-1.6%, לאחר שאתמול זינקה בכ-20% בלונדון.



פרנו ריקאר, חברת המשקאות האלכוהוליים השנייה בגודלה בעולם, רשמה ירידה של 7.2% ברווח הנקי על רקע עלויות ההשתלטות על מתחרתה אלייד דומק. רווחיה של פרנו ריקאר הסתכמו ב-157 מיליון יורו (188.4 מיליון דולר) במחצית השנייה של 2005, לעומת רווח של 169 מיליון דולר. מניית פרנו ריקאר יורדת ב-2.8%.



BMW, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, רוכשת בחזרה כ-3% ממניותיה אשר אינן ברשותה, במטרה להגדיל את מחיר מניה. מניית BMW עולה ב-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully