וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כ-25% לא יארחו בחגים משיקולים כלכליים

רותי סיני

22.9.2005 / 13:42

בארגון לתת מעריכים ששיעור הנזקקים שהצטרפו השנה למעגל העוני גדל ב-20% לעומת 2004; החודש יערך מבצע איסוף מזון בו ייקרא הציבור לתרום בסניפי רשת מרכולים



סקר של ארגון לתת המתפרסם היום, מעלה כי 40% מהנשאלים יתקשו השנה יותר מאשר ב-2004 לעמוד בהוצאות הכלכליות בחגים. כ-30% מהנסקרים שאמרו כי לא ייארחו במהלך החגים ציינו שהסיבה לכך הם קשיים כלכליים.



ב-לתת מעריכים ששיעור הנזקקים מקרב מעמד הביניים שהצטרפו השנה למעגל העוני גדל ב-20% לעומת 2004. הערכה זו, המבוססת על בדיקה בקרב 110 העמותות שלהן מספקת לתת מזון עבור נזקקים, היא האינדיקציה העיקרית להעמקת ממדי העוני בישראל, אומרים בעמותה.



בסקר שערך מכון "חקר" עבור הארגון נשאלו 500 איש אם בכוונתם לארח או להתארח השנה אצל אחרים במהלך החגים. 52% ענו שלא ייארחו - חלקם יחגגו לבד, חלקם לא יחגגו בכלל וחלקם יתארחו אצל אחרים. מקרב אלה שבחרו לא לארח השנה, 32% אמרו שהחלטתם נבעה בין השאר משיקולים כלכליים ו-22% אמרו שהיתה מושפעת או מושפעת מאוד משיקול כלכלי.



החודש עורכת לתת מבצע איסוף מזון בעזרת יותר מ-5,000 מתנדבים שבמהלכו ייקרא הציבור לתרום מוצרים בסניפי רשת מרכולים גדולה. שיאו של המבצע יהיה בהפקה טלוויזיונית שבמהלכה יופיעו אמנים בשלושה מוקדי איסוף מזון ברחבי הארץ. בעמותה מקווים לאסוף כ-500 טון מזון המיועדות לעשרות אלפי משפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully