וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לנציבת ההגבלים העסקיים באירופה: בית המשפט תמך בהחלטתה למנוע מיזוג בענף האנרגיה

סוכנויות הידיעות

22.9.2005 / 13:54

הנציבה נילי קרוס אותתה כי בכוונתה להגביל גם מיזוגים נוספים במגזר האנרגיה; ההחלטה למנוע רכישה של חברת גז על ידי EDP הפורטוגזית ו-Eni האיטלקית היא הווטו הראשון זה 4 שנים באירופה



נילי קרוס, נציבת האיחוד האירופי לנושאי הגבלים עסקיים, אותתה על כוונתה להגביל את גל המיזוגים וההשתלטויות במגזר האנרגיה האירופי. קרוס אמרה כי בכוונתה להגן על צרכנים מעליות המחירים הגדולות שהתרחשו לאחרונה. קרוס אמרה את דבריה לאחר שבית משפט אירופי תמך בהחלטה למנוע את רכישת גז דה פורטוגל על ידי EDP הפורטוגזית ו-Eni האיטלקית. מדובר בווטו הראשון שהטילה הנציבות האירופית על מיזוג ב-4 השנים האחרונות.



קרוס אמרה כי "סוג זה של מיזוגים עשוי להביא למחירים גבוהים יותר עבור הצרכנים במדינה ועבור התעשייה, ולפיכך לאובדן התחרותיות בכלכלה כולה". קרוס אותתה על כוונתה להערים תנאים קשים על מיזוגים אותם תאשר והזהירה כי תמנע מיזוגים שעלותם תמומן על ידי הצרכנים. קרוס אף אותתה כי ייתכן שתנסה למנוע את הצעת הרכש של חברת האנרגיה Eon עבור יצרנית הנפט והגז ההונגרית MOL.



באחרונה דובר על מספר רכישות במגזר האנרגיה האירופי. Eon, בנוסף להצעת הרכש שלה ל-MOL, שוקלת להגיש הצעת רכש לסקוטיש פאואר הבריטית. סביב סנטריקה, חברת החשמל הגדולה בבריטניה, רוחשות שמועות על נסיון השתלטות אפשרי, וגז נטורל הספרדית מנסה השתלטות עוינת על חברת החשמל הספרדית אנדסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully