וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פתיחה מעורבת במדדים

אסף רותם

22.9.2005 / 23:12

ליפמן משלימה נפילה של 17% תוך כשבועיים. הנפט חוצה את רמת ה-68 דולר לחבית. CIBC חזרו על "תשואת יתר" לקומברס

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק מאבד 0.2% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.2%. בקרב המניות, מאבדת ליפמן עוד 2.9% ומשלימה ירידה של כ-17% תוך כשבועיים. קומברס עולה ב-0.2% ואילו טבע מאבדת 0.2%.

סקירת טרום מסחר

שוק המניות האמריקאי מדשדש. שלושה ימים רצופים של ירידות שערים, הורידו את מדד הנאסד"ק לשפל של חודשיים וחצי, ומחקו את מרבית העליות שרשם השוק בשבועיים בין ה-29 באוגוסט ל-9 בספטמבר. את הסיבות יש לייחס קודם כל למחירי הנפט הגולמי, שזינקו מאז סוף השבוע בכ-8%, למחיר של 68 דולר לחבית. זאת, על רקע סופת ההוריקן ריטה, שצפויה להכות מחרתיים בחופי טקסס, ואשר לפי שעה נחשבת לסופה השלישית בעוצמתה אי פעם.

בטקסס נמצא הריכוז הגבוה ביותר של בתי זיקוק בארה"ב, ובחלק מהם כבר הופסקה הפעילות לקראת בואה של הסופה. במקביל, החלו חברות האנרגיה לפנות את העובדים מאסדות הנפט והגז שבמימי המפרץ, ובוול סטריט כבר חוששים שהמצב החדש יגרום למחסור בנפט ובדלקים ברחבי ארה"ב. פגיעתה של קתרינה בסוף אוגוסט הזניקה את מחירי הנפט מעבר לרמה של 70 דולר לחבית, ועל רקע עוצמתה הנוכחית של ריטה, עשוי שיא זה להישבר בימים הקרובים. כעת עולה מחיר הנפט ב-1.24 דולרים ל-68.04 דולר.

פחות משעתיים לפני פתיחת המסחר, מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.2% במדדים המובילים. נאסד"ק סגר אתמול גבוה רק במעט מעל ל-2,100 נקודות, וירידות נוספות היום עשויות להוריד אותו אל מעבר לרמה זו. ה-S&P 500 נמצא כפסע מירידה אל מתחת ל-1,200 נקודות. הערכות בשוק, לפיהן העלאות הריבית בארה"ב לא צפויות להיפסק בנובמבר, הוסיפו גם הן ביומיים האחרונים לסנטימנט השלילי בשוקי המניות.

בקרב המניות הישראליות השלימה אתמול ליפמן (סימול: LPMA) ירידה של 14% תוך כשבועיים, שהפילה אותה לשפל של 10 חודשים. זאת, על רקע החששות בשוק מפני אזהרת רווח שתספק החברה בסוף הרבעון השלישי. ברבעון הקודם הזהירה ליפמן שלא תעמוד בממוצע התחזיות בשוק, אולם מנייתה הגיבה בירידה מתונה יחסית של כ-5%, עקב גלולות הרגעה שסיפקו האנליסטים.

אולם, אזהרת רווח נוספת מצד ליפמן, עשויה כבר להתקבל אחרת בשוק. בבנק ההשקעות מריל לינץ' העריכו היום כי אזהרת רווח שנייה ברציפות עשויה לפגוע באמינות הנהלת החברה. במריל לינץ' הוסיפו, כי בטווח הארוך נותרת תחזיתם חיובית לגבי ליפמן, אולם גם הכירו בעובדה כי הראות לגבי ביצועיה הרבעוניים של ליפמן אינה גבוהה.

במריל לינץ' אומנם חזרו על המלצת "קנייה" לליפמן, עם מחיר יעד של 36 דולר, אולם בבורסה בתל אביב ממשיכה היום המניה לרדת ומאבדת כ-3% נוספים.

בית ההשקעות CIBC חזר אתמול על המלצה של "תשואת יתר" לקומברס טכנולוג'י עם מחיר יעד של 33 דולר - גבוה ב-31% מהמחיר בשוק. ב-CIBC ציינו כי קומברס ממשיכה ליהנות ממגמות חזקות בשוק, ונמצאת במסלול הנכון לקראת רבעון נוסף של צמיחה: "אנחנו ממשיכים להרגיש בנוח עם התחזית לביצועי החברה ברבעון שיסתיים בסוף אוקטובר", כתבו האנליסטים.

בליהמן ברדרס העריכו היום, כי קיים סיכוי נמוך בלבד, שבתי המשפט הפדרלי בניו ג'רזי יעתר לבקשתה של חברת התרופות סנופי-אוונטיס ויוציא צו מניעה כנגד שיווקה של גרסה גנרית לתרופת האלגרה, על ידי טבע ובאר. שתי החברות השיקו לפני למעלה משבועיים גרסה גנרית לאלגרה, אשר מכירותיה בארה"ב הסתכמו אשתקד ב-1.4 מיליארד דולר. להערכת האנליסט ריצ'רד סילבר תתרום התרופה לטבע רווח של 6-8 סנט למניה עד תחילת מארס. האלגרה והגרסה הגנריצת לתרופה, מיועדות לטיפול בנזלת אלרגית ובמחלות עור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully