וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יממן לקבוצת דלק כ-85% מרכישת 12% מאחזקות שחר-קז בחברת הביטוח הפניקס

עומר שרביט

22.9.2005 / 18:30

כך נודע ל-TheMarker; דלק תשלם עבור החלק של שחר-קז כ-82 מיליון דולר - גבוה בכ-15% יותר מהמחיר של העסקה עם שלמה אליהו



בנק ה צפוי לממן ל, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, רכישת חלק מאחזקות קבוצת שחר-קז בחברת הביטוח הפניקס - כך נודע ל-TheMarker. הפועלים יעמיד לתשובה מימון בין 80% ל-85% מהעסקה, כדי לרכוש כ-12% מאחזקות קבוצת מאיר, (שחר-קז), שמחזיקה כיום כ-58% מהחברה.



דלק צפוייה להגיע לאחר הרכישה לשליטה משותפת עם קבוצת שחר-קז, כאשר לשתי הקבוצות תיוותר אחזקה דומה של כ-45% בחברה. את העסקה עם שחר-קז תבצע דלק לאחר שתסגור עם שלמה אליהו על רכישת חלקו בחברה - 33% - תמורת 200 מיליון דולר.



העסקה נעשית במחירים דיפרנציאליים, כאשר קבוצת שחר-קז תקבל את התמורה לפי שווי חברה גבוה בכ-10% עד 20% מזה שלפיו תיעשה עסקת אליהו. כלומר, דלק תשלם עבור ה-12% של שחר-קז בהפניקס 82 מיליון דולר.



המחיר הגבוה נובע מפרמיית השליטה שנגזרת מעסקה זו, לעומת עסקת אליהו, שבה הצד המוכר נמצא בעמדה נחותה יותר ומעוניין לפנות לעצמו כסף נזיל כדי לרכוש את השליטה בבנק לאומי. בנק הפועלים היה זה שמימן לתשובה את רכישת השליטה בקבוצת דלק, ולאחרונה אף גיבה אותו בגיוס הון לאפריל שנועד להחזיר את ההלוואות עצמן.



למרבה האירוניה, תשובה עצמו הוא זה שסייע להקל על משפחת דנקנר את כובד המשקל הפיננסי שברכישת בנק הפועלים, כאשר רכש מידי המשפחה את חברת דנקנר השקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully