וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת שינוי לא תסכים לקבל תרומות במערכת הבחירות: "קבלת תרומות - גם כחוק - משחיתה את המערכת הפוליטית"

צבי זרחיה

22.9.2005 / 18:59

יוסף לפיד, יו"ר שינוי - המפלגה העשירה ביותר בישראל - קרא היום לכל המפלגות ללכת בעקבות מפלגתו: "אין צורך אפילו בקבלת שקל אחד"



מפלגת שינוי לא תסכים לקבל תרומות במערכת הבחירות לכנסת ה-17, כך החליטה היום מזכירות שינוי. בכך קיבלה המזכירות את הצעתו של ח"כ אילן שלגי (שינוי) שטען כי קבלת תרומות, גם בהתאם לחוק, משחיתה את המערכת הפוליטית.

החוק מאפשר כיום לכל מפלגה לגייס עד 1,900 שקל מתורם בשנת בחירות. כפי שפורסם הבוקר ב-TheMarker, בכנסת הועלתה בימים האחרונה יוזמה להגדלת גובה התרומות למפלגות עד ל-7,000-5,000 שקל. יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), מתנגדים להגדלת גובה התרומות.



יו"ר שינוי, ח"כ יוסף לפיד, קרא היום לכל המפלגות ללכת בעקבות מפלגתו. לדבריו, הסכומים שהמדינה מקציבה למימון המפלגות מספיקים, מאזרחים בארץ או בחו"ל.



שינוי היא המפלגה העשירה ביותר מבין המפלגות בישראל. מדו"ח שפירסם ביולי 2005 מבקר המדינה היוצא, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, מתברר כי נכון לדצמבר 2004 נהנתה שינוי מעודף תקציבי של כ-7.3 מיליון שקל.



לעומת שינוי, מרבית המפלגות מצויות כיום בקשיים כספיים. מפלגת העבודה - בחובות של 112.8 מיליון שקל, הליכוד - בחובות של כ-47.2 מיליון שקל, המפד"ל בחוב של כ-23.3 מיליון שקל, מרצ - בחוב של כ-11.2 מיליון שקל, ש"ס - בחוב של כ-7.2 מיליון שקל, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו - בחוב של כ-9.3 מיליון שקל, מימד - בחוב של כ-2.6 מיליון שקל, אגודת ישראל - בחוב של כ-1.1 מיליון שקל, בל"ד - בחוב של כ-1 מיליון שקל, דגל התורה - בחוב של כ-400 אלף שקל ומד"ע - בחוב של כ-120 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully