וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט יורדים לאחר שדרגת העוצמה של סופת ההוריקן ריטה הורדה מ-5 ל-4

עפרה שלו

22.9.2005 / 21:59

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר יורדים ב-70 סנט למחיר של 66.10 דולר לחבית; מהירות הרוחות של הסופה ירדה מ-281 קמ"ש ל-250 קמ"ש



דרגת העוצמה של סופת ההוריקן ריטה הורדה מ-5 ל-4 ומהירות הרוחות ירדה מ-281 קמ"ש ל-250 קמ"ש. הסופה, המתקרבת לחופי טקסס, הוגדרה כסופת ההוריקן השלישית בעוצמתה שתועדה אי-פעם. כך דיווחה רשת CNN. המרכז הלאומי להוריקן בארה"ב הזהיר כי סופת ההוריקן ריטה עלולה להיות הרסנית יותר מסופת ההוריקן קתרינה, שהותירה אחריה הרס וחורבן. הסופה צפויה להכות בחוף ביום שישי או לכל המאוחר בשבת. בעקבות היחלשות הסופה יורדים מחירי הנפט.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר יורדים ב-70 סנט למחיר של 66.10 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מוקדם יותר היום הגיעו החוזים למחיר של 68 דולר לחבית, על רקע חששות מפגיעה קשה נוספת במתקני הייצור והזיקוק של הנפט במפרץ מקסיקו. מחיר הנפט הגיע לשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מקסיקו.



מסלול הסופה צפוי לעבור בסוף השבוע בחופי טקסס - דרומית-מערבית לעיר גאלווסטון, שבה נהרגו בשנת 1900 כ-8,000 בני אדם בסופת הוריקן קטלנית. הרשויות קראו לתושבי מדינות לואיזיאנה וטקסס, ובייחוד העיר יוסטון ושאר היישובים לאורך חופי מפרץ מקסיקו, להתפנות מבתיהם. לפי הערכות מדובר באוכלוסיה של כ-1.3 מיליון בני אדם. "אנו מקווים ומתפללים שהוריקן ריטה לא יהיה סופה הרסנית, אך עלינו להתכונן לגרוע מכול", אמר אתמול נשיא ארה"ב - ג'ורג' בוש, שזכה לביקורת נוקבת על חוסר המוכנות של הממשל בטיפול בהוריקן קתרינה.



שתי סופות ההוריקן סגרו יותר מ-28% מיכולת הזיקוק של ארה"ב. סופת ההוריקן ריטה אחראית ל-23% מתוכם.



היום נסגרו 12 מבתי הזיקוק בטקסס, בהם בייטאון של אקסון מוביל - בית הזיקוק הגדול בארה"ב. גם BP סגרה את בית הזיקוק שלה בטקסס סיטי.



מומחי מזג אוויר ואנרגיה טענו כי מחירי הדלק בארה"ב עלולים להגיע אפילו ל-5 דולר לגאלון. "ייתכן שהמחירים יעלו ל-4 או אפילו 5 דולר לגאלון, אם הסופה הזו תכה בעוצמה חזקה", אמר אנליסט האנרגיה פיטר בטל, מחברת קאמרון האנובר, והוסיף: "הסופה הזו נמצאת במקום הלא נכון, ובהחלט בזמן הלא נכון".



הצי האמריקאי החל לפנות את כלי השיט שלו שנותרו באזור המפרץ, כדי למנוע כל אפשרות לפגיעה. גם סוכנות נאס"א החלה לפנות את "מרכז החלל ע"ש ג'והנסון" ביוסטון, ולהעביר את השליטה בתחנת החלל הבינלאומית שלה לשותפיה הרוסים. הבית הלבן הודיע שטקסס עומדת להגיש בקשה למצב חירום פדרלי. כחלק מהפקת הלקחים מהטיפול בהוריקן קתרינה, מיהר השר לביטחון פנים, מייקל צ'רטוף, להודיע כי הרשויות החלו להיערך לקראת פינוי תושבים, הגברת הכוננות בבתי החולים ובדיקת מערכות התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully