וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליו טרמונטי מונה לתפקיד שר האוצר באיטליה בעקבות ההתפטרות הפתאומית קודמו

TheMarker

22.9.2005 / 22:06

דומניקו סיניסקלקו התפטר בעקבות חילוקי דיעות עם נגיד הבנק המרכזי של איטליה; טרמונטי כיהן בעבר פעמיים כשר האוצר של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני



ג'וליו טרמונטי מונה היום לתפקיד שר האוצר באיטליה בעקבות ההתפטרות הפתאומית של דומניקו סיניסקלקו. טרמונטי כיהן בעבר פעמיים כשר האוצר של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני.



סיניסקלקו התפטר על רקע חילוקי דיעות עם נגיד הבנק המרכזי של איטליה. סיניסקלקו ניסה להביא לפיטוריו של הנגיד, אך נכשל. הוא הגיש את התפטרותו לראש ממשלת איטליה אתמול בערב, ימים ספורים לפני הצגת תקציב האוצר לפרלמנט. התפטרותו של סיניסקלקו מגיעה על רקע פרשת מאבק ההשתלטות על הבנק האיטלקי אנטונוונטה, שבה העדיף הנגיד, אנטוניו פאציו, חברה איטלקית על פני חברה זרה.



התפטרות סיניסקלקו מגיעה לקראת מפגש שרי האוצר של מדינות ה-G-7 (שבע המדינות המתועשות) וקרן המטבע הבינלאומית ותמנע ככל הנראה התנגשויות בין סיניסקלקו לפאציו בעת המפגשים. עם זאת, התפטרותו של סיניסקלקו הבלתי-מפלגתי עשויה להגביר את המתחים בין ארבע מפלגות הקואליציה, לקראת ההצבעה על תקציב הממשלה ל-2006 בעוד שבוע וחצי.



לפי העיתון האיטלקי "לה רפובליקה", סיניסקלקו התפטר גם על רקע מחלוקות בקואליציה לגבי התקציב. סיניסקלקו אמר ל"לה רפובליקה" כי "הבעיה אינה פאציו, אלא אלו שאינם מסוגלים לפתור את הבעיה. אין בי מרירות על כך, אך אני מזועזע".



סיניסקלקו הוא שר האוצר השני הנאלץ להתפטר לאחר שניסה לאלץ את פאציו להתפטר - קודמו, ג'וליו טרמונטי, התפטר לפני קצת למעלה משנה, בין היתר בשל מאבקו בפאציו על רקע מעורבות הבנק בפרשת הקריסה של פרמאלאט פיננציאיריה בסוף 2003. עד כה פאציו סירב להיענות לבקשות מנהיגים בממשלה שקראו לו להתפטר, ולממשלה אין סמכות לפטרו. תפקיד הנגיד באיטליה הוא תפקיד לכל החיים, ורק הנהלת הבנק המרכזי יכולה להצביע על הדחתו.



הפרשה העומדת במרכז המחלוקת הנוכחית עם פאציו היא מאבק ההשתלטות על הבנק האיטלקי אנטונוונטה. פאציו אישר הצעת רכש של בנק איטלקי אחר - פופולארה איטליאנה - בצעד שמנע השתלטות מצד הבנק ההולנדי ABN אמרו, בסך 7 מיליארד דולר. פאציו הביע בעבר את התנגדותו להשתלטות של בנק זר על בנק איטלקי.



חקירה פלילית שהתנהלה על רקע ההשתלטות הובילה להקלטות שיחות, שלפיהן פאציו עדכן את מנכ"ל בנק פופולארה לגבי החלטותיו במהלך מאבק ההשתלטות. העדויות שחשפה החקירה הובילו להשעיית ההצעה של בנק פופולארה ולבסוף, למכירת הנתח של אנטונוונטה שהיה בידיו ל-ABN אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully