וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעש מאשימה את האוצר בפרסומים שליליים: הזרים רק 900 מיליון שקל ולא 10 מיליארד

אורה קורן

23.9.2005 / 8:19

הנהלת תעש שיגרה השבוע מכתב זועם לממונה על התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר, ובו דרשה מהאוצר לחדול מפרסום שלילי ולא מדויק לגבי החברה



הנהלת תעש שיגרה השבוע מכתב זועם לממונה על התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר, ובו דרשה מהאוצר לחדול מפרסום שלילי ולא מדויק לגבי החברה. המכתב, בחתימת סמנכ"ל הכספים של תעש זהר ינון, קובע כי הממשלה הזרימה לחברה 900 מיליון שקל לשיפור יכולותיה העסקיות, ולא 10 מיליארד שקל כפי שטוען משרד האוצר.



תעש ביצעה בדיקה מדויקת של הסיוע הממשלתי שהועבר לחברה ולעובדיה. "בהתאם לממצאים, קיבלה החברה סיוע ישיר של 900 מיליון שקל ומימון לפרישת עובדים בהיקף של 3.6 מיליארד שקל. עובדים אלה היו עובדי מדינה לפני ההפרטה, והאחריות לגמלאות שהם מקבלים היא על המדינה, הבעלים", כתב ינון.



המדינה רואה גם בערבות בעלים בסך 2.8 מיליארד שקל חלק מההזרמה לתעש. בתעש אומרים כי החברה שילמה עבור מימון הערבות, פרעה את הריבית ושילמה את ההלוואות שקיבלה, ושבפועל לא מומשה עד היום אף ערבות מדינה.



סעיף נוסף שמשרד האוצר מעלה הוא ריבית על שטרי הון בהיקף של 700 מיליון שקל. בתעש אומרים כי הריבית היא תחליף לתשלום דיווידנד שאפשר למשוך רק מרווחי החברה. מכיוון שלחברה הפסדים צבורים, היא ממילא היתה פטורה מהתשלום.



עבור פינוי שטחים העבירה הממשלה 600 מיליון שקל לתעש. בחברה טוענים שהשטחים בנוף ים, תל אביב וירושלים פונו על פי דרישת הממשלה, וכי ערך השטחים שפונו נאמד ב-450 מיליון דולר.



בתעש מזכירים את דו"ח מבקר המדינה מ-95' שציין כי חלק מקשייה העסקיים נבעו מהחלטות ממשלה עם הפיכתה לחברה ממשלתית. "אין צורך להכביר מלים בדבר הנזק הכבד הנגרם כתוצאה מפרסומים שליליים ערב ההפרטה, הן לחברה והן לבעלים המעוניינים להשיג את תמורתה בהפרטה. נבקשכם להביא עובדות אלה לידיעת כל הגורמים המעורבים בהפרטת תע"ש, ועל ידי כך לצמצם ולו במעט את הנזק התדמיתי והשיווקי הכבד שנגרם לחברה בקרב חוג לקוחותיה וספקיה", סיכם ינון את פנייתו להבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully