וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 25% בהכנסותיה של אורקל ממכירות ברבעון שהסתיים באוגוסט

סוכנויות הידיעות

23.9.2005 / 8:59

ענקית התוכנה רשמה עלייה של 2% ברווחיה ל-519 מיליון דולר; הכנסות אורקל ממכירות רישיונות חדשים לתוכנותיה עלו ב-12%; מכירות בסיסי מידע עלו ב-2%



עלייה של 2% ברווחיה של ענקית התוכנה האמריקאית אורקל ברבעון הראשון של החברה, שהסתיים ב-31 באוגוסט. זאת הודות לעלייה במכירת מנויים לתוכנותיה.



אורקל רשמה רווח של 519 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, ברבעון. זאת לעומת רווח של 509 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2004. הכנסות החברה ממכירות רשמו עלייה של 25% ל-2.77 מיליארד דולר. הכנסות אורקל ממכירות רישיונות חדשים לתוכנותיה עלו ב-12%, נמוך מתחזיות החברה, אשר ציפתה לעלייה של 25% בהכנסות ממכירת רישיונות. מכירות בסיסי מידע עלו ב-2%.



אורקל השקיעה 18 מיליארד דולר ברכישות של חברות שונות השנה. בינואר הצליחה החברה לרכוש את מתחרתה פיפלסופט תמורת 10.3 מיליארד דולר, בסיומו של מאבק קשה בן 18 חודשים שכלל סדרה של הצעות רכש עוינות. במארס רכשה אורקל את חברת התוכנה האמריקאית ריטק, בעסקה ששוויה 643.3 מיליון דולר. באותו החודש הודיעה אורקל כי השלימה את רכישתה של חברת התוכנה ופיתרונות האבטחה אובליקס (Oblix). בתחילת יוני הודיעה כי תרכוש את ספקית התוכנה לניהול נתונים בזמן אמת TimesTen, ובחודש שעבר הודיעה אורקל על רכישת יצרנית התוכנות לרשתות קמעוניות פרופיטלוג'יק. בתחילת אוגוסט הודיעה אורקל כי תרכוש את נתח רוב בחברת התוכנה ההודית - i-flex solutions - המתמחה במגזר הבנקאי, תמורת כ-900 מיליון דולר. העסקה, הכפופה לאישורים רגולטוריים, צפויה להיסגר עד סוף 2005.



אורקל הודיעה כי תמשיך להשקיע כספים ולרכוש חברות, כולל רכישת סיבל סיסטמס, בעבור 5.85 מיליארד דולר, כדי להגדיל את הכנסותיה ל-30 מיליארד דולר בשנים הקרובות.



אורקל חזתה כי רווחיה ברבעון הנוכחי יסתכמו ב-19 סנט למניה. מכירות החברה צפויות לעמוד על סכום שבין 3.37 ו-3.46 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully