וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך להתחזק: עולה ב-0.1% ל-4.588 שקלים - משלים עלייה של 1.36% מיום חמישי שעבר

עומר שרביט

23.9.2005 / 12:44

בנק לאומי: "המסחר בתקופה הקרובה יושפע בעיקר מהמגמה בדולר-יורו, אי-וודאות פוליטית וסנטימנט הזרים על הבורסה המקומית - התנודתיות תגבר"



הדולר ממשיך הבוקר במסע ההתחזקות שלו, אם כי בעצמה נמוכה. המטבע האמריקאי מוסיף כעת 0.1% לרמה של 4.5887 שקלים ומשלים ייסוף של 1.36% מיום חמישי שעבר.



היורו לעומת זאת, נחלש כעת ב-0.2% לרמה של 5.564 שקלים ומיישר קו עם המסחר בעולם, שם הוא נחלש ב-0.2% מול הדולר לשער של 1.212 דולר ליורו.



השבוע נרשם אירוע היסטורי בזירת המקרו הישראלית, כאשר הריבית בארה"ב עלתה לראשונה על זו שבישראל ברבע אחוז: גרינספאן העלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.75%.



כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירה השבועית שלהם, כי "דבר זה מביא לירידה יחסית בכדאיות בהשקעות שקליות שכן השקעה במטבע חוץ עשויה להניב תשואה גבוהה יותר תוך חשיפה לסיכון נמוך יותר מאשר זה המיוחס למדינת ישראל". עם זאת, הסקירה מציינת כי במדינות אחרות בהן הריבית קצרת הטווח נמוכה מזו שבארה"ב, המטבע לא נחלש אך קיים קושי להקיש מהכלל אל הפרט, כלומר לישראל.



בשורה התחתונה, בבנק לאומי אומרים כי ההשפעה על המסחר במט"ח המקומי תנבע בעיקר מהמגמה במסחר בדולר מול היורו, מאי וודאות פוליטית ומסנטימנט הזרים כלפי הבורסה, מה שיוביל לתנודתיות גבוהה יותר במסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully