וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: מי שרוצה להתאבד שיילך עם ביבי; נתניהו: מעוזי השטח של שרון נופלים

יוסי ורטר

23.9.2005 / 11:06

שרון ביקש מאנשיו להימנע מהטחת עלבונות אישיים בנתניהו; נתניהו: גם לשלטון פחד יש נקודת אל חזור; מקורבי רה"מ: שרון דן באפשרות שראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, יצטרף למפלגה חדשה שיקים



מאת יוסי ורטר ומזל מועלם

ארבעה ימים לפני ההצבעה במרכז הליכוד על הקדמת הפריימריס, שב ראש הממשלה, אריאל שרון ומבהיר, כי אין בכוונתו "להתחנף" לחברי המרכז בנאומו ביום ראשון. שרון אמר בשבוע האחרון, בכמה שיחות פרטיות עם אנשי אמונו, כי בפני חברי המרכז עומדת בחירה פשוטה: להמשיך את שלטון הליכוד, או להתרסק. "אם הם רוצים להתאבד, שיילכו עם ביבי", אמר שרון, "אם הם חפצי חיים, הם יילכו איתי".



בשבוע החולף הורה שרון לאנשיו לא לתקוף חזיתית את יריבו העיקרי, בנימין נתניהו, וגם הוא לא עשה כך בפגישותיו עם חברי המרכז. הסיבה: תומכי שרון דיווחו לו כי פעילים רבים המזוהים עם נתניהו, רובם מתנגדי ההתנתקות, מתכוונים להצביע ביום שני עם שרון, כלומר, נגד הקדמת הפריימריס לראשות הליכוד. זאת, כדי שלא לקצר את שלטון הליכוד וכדי שלא לפגוע בסיכוייהם להיבחר לכנסת הבאה. שרון ביקש מאנשיו להימנע מהטחת עלבונות אישיים בנתניהו, כדי לא לדחוק את תומכיו של שר האוצר לשעבר לצופף שורות סביבו.



לאחר שמהסקרים שפורסמו בימים האחרונים עולה כי הקרב בין נתניהו לשרון צמוד מאוד, עם יתרון קל לנתניהו, נאבקים השניים כעת על כל קול של חברי המרכז. במטה נתניהו טוענים כי ביומיים האחרונים גדל הפער לטובתם, וכי "השטח של שרון קורס ומעוזי התמיכה המסורתיים של ראש הממשלה מתפוררים".



נתניהו: מורגש מעבר של פעילים מרכזיים של שרון למחנה שלי



בחוג בית שערך אמש (חמישי) נתניהו ברעננה הוא אמר לנוכחים, כי מורגשת תזוזה גדולה בסניפים וכי פעילים מרכזיים של שרון עוברים למחנהו. לדבריו, "המעוזים של שרון בסניפים הגדולים נופלים כי אנשים מבינים ששרון פורש בכל מקרה". נתניהו אמר בשיחות שקיים אתמול כי "גם לשלטון פחד יש נקודת אל חזור, וזה מה שקורה כעת, כאשר גם האולטימטום של השר ישראל כץ וח"כ גדעון סער, שהצטרפו לתמיכה בהקדמת הפריימריס משקף את מצבו הקשה של שרון".



בתגובה אמרו במטה שרון כי נתניהו ממשיך להפיץ שקרים. לדבריהם, "ביבי בלחץ אטומי. הוא מנסה ליצור מצג שווא של סחף אליו, תוך הפצת שקרים כל היום. הוא נתלה באיזה פעיל שעבר אליו ומספר סיפורים. זה רק מראה כמה הלחץ שלו גדול. גם האנשים של כץ לא רוצים בהקדמת הבחירות".



גם שר הביטחון, שאול מופז, תקף אתמול בחריפות את נתניהו, והתמקד במדיניות הכלכלית שהוא הוביל בהיותו שר אוצר. "היום ברור שהמדיניות הכלכלית של השנים האחרונות הסבה נזק גדול לליכוד", אמר מופז בכנס פעילים שערך בגעש. "העוני, הפערים החברתיים, הפגיעה בשכבות החלשות - כל אלה פגעו בכל פינה ובאלפי בוחרי הליכוד. אם המאבק שלך ביבי, יצליח, אתה תיזכר כמי שריסק את הליכוד".



אנשי נתניהו קשרו את דבריו של מופז לכוונת שרון להקים מפלגה חדשה. לדבריהם, מופז תקף את מדיניותו הכלכלית של נתניהו, כי "גם הוא מבין כנראה ששרון עוזב את הליכוד והוא מכין את הפריימריס שלו. הוא רוצה לרשת את מחנה שרון אבל הוא לא מספיק זמן בתנועה כדי לדעת שלשרון אין מחנה".



ח"כ עוזי לנדאו תקף גם הוא את שרון בכינוס שקיים אתמול בתל אביב. "חייבים לנצח את השחיתות השלטונית. שרון הפך להרצל של הפלשתינאים, חוזה המדינה הפלשתינית. שרון מבצע את מדיניות מרצ תחת חסות הליכוד, ולכן חייבים להחליפו. שרון מתכוון להקים מפלגה חדשה ורצוי שיעשה זאת כעת ולא ערב הבחירות", אמר לנדאו.



אנשי שרון אמרו אתמול כי שרון אינו מתכוון להודיע כי יישאר בליכוד בכל מקרה ולא ייכנע ללחצים. לדברי מקורביו, גם בנאומו ביום ראשון במרכז הליכוד, שרון לא יודיע כי ישאר בליכוד בכל מקרה. במסגרת הקרב על קולות הפעילים שוחח אתמול שרון עם כ-70 פעילי ליכוד בטלפון, והקדיש לכך מספר שעות. כשנשאל האם יפרוש אמר ראש הממשלה: "אתם תדאגו שאשאר בליכוד. תדאגו ותעזרו שלא ידיחו אותי".



יועצו של שרון, אייל ארד, אמר אתמול כי ההערכה היא "שחברי המרכז יתנגדו להקדמת הפריימריס, כי הם לא רוצים לראות את סוף שלטון הליכוד. הליכוד צריך לקבל החלטה האם הוא מפלגה קיצונית שמגרשת את ראש הממשלה". כשנשאל אם שרון יפרוש מיד אם יובס, השיב ארד: "החלטה כזו לא מתקבלת בהינף יד. אם חלילה הדבר הזה יקרה בימים שאחרי שרון ישמע הרבה דעות, ואז יסתגר יום יומיים ויקבל את ההחלטה לבד".



ראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, שוקל את עתידו הפוליטי



שמואל רוזנר, כתב "הארץ" בוואשינגטון, מוסיף: ראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, אמר אתמול כי הוא עדיין שוקל את עתידו הפוליטי, וכי החלטה בעניין תתקבל רק בעוד שלושה חודשים. הוא סירב לומר לאיזו מפלגה יצטרף, אם יחליט לפנות לקריירה פוליטית. "קודם אחליט על הכיוון", ורק אחר כך על הפרטים, הסביר. בשבועות האחרונים עמד דיכטר בקשר עם שרון ודן עימו באפשרות שיצטרף לזירה הפוליטית. בסביבתו של ראש הממשלה סבורים כי שרון מעוניין שדיכטר יחבור אליו במידה ויפרוש מהליכוד כדי להקים מפלגת מרכז חדשה.



דיכטר הופיע אתמול במסגרת מרכז "סבן" ללימודי המזרח התיכון בוושינגטון, וגילה בנאומו כי בחודשי האינתיפדה הראשונים הקפיאה ארה"ב העברת חלקי חילוף למסוקים לישראל, בעקבות ירי ישראלי ממסוקים על מטרות פלשתיניות בשטחים. עוד קבע בנאומו כי בפעולת ממשלות נגד טרור יש לנקוט בכל העוצמה והכוח הדרושים, ולא להימנע מכך בהנחה שישנה אפשרות ל"פייר פליי" מול אירגוני הטרור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully