וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז'ו 206 אמורה להיות מוכתרת השנה בתואר המכונית הנמכרת ביותר של החברה בכל הזמנים

יואב קווה

23.9.2005 / 12:37

בתערוכת הרכב הבינלאומית של פרנקפורט אפשר היה להתרשם מ-206 סדאן, "המכונית העולמית" של פז'ו, שכנראה לא תגיע לישראל: היא מיוצרת באיראן



פרנקפורט



ההופעה הזאת, בסטנדרטים של תערוכת הרכב הבינלאומית של פרנקפורט, היתה חריגה בהחלט: פנים לא מגולחות, ז'קט ללא עניבה. אבל המראה הלא אירופי הזה לא הפריע למאנוצ'ר מאנטרי לזכות במטח פלאשים שכיוונו לעברו עשרות צלמים בתערוכה.



מאנטרי הוא מנכ"ל חברת איראן-קוהדרו, יצרנית הרכב הגדולה ביותר באיראן ולמעשה הגדולה ביותר במזרח התיכון. ביום שלישי בשבוע שעבר, בפרנקפורט, לפני כמה מאות עיתונאים וצלמים, הציגו מאנטרי ופרדריק סיינט ז'ור, מנכ"ל פז'ו, דגם חדש: פז'ו 206 סדאן. המכונית תיוצר במפעל של איראן-קוהדרו בטהראן החל בחודש ינואר הקרוב בקצב של 100 אלף יחידות בשנה. 80% מהייצור מיועד לשוק המקומי, היתרה ליצוא. איראן-קוהדרו תייצא 206 סדאן למפרץ הפרסי, לירדן, סוריה, טורקיה ובהמשך גם למזרח אירופה ומרכזה. ומה עם ישראל, שאלנו את מוחמד קאמג'ו, מנהל הייצור של המכונית החדשה.



"ישראל?!" הוא ענה ונסוג צעד לאחור, "בישראל אין בכלל שוק מכוניות. אתם הרי רק שישה מיליון אנשים". קאמג'ו אומר שלדעתו ה-206 סדאן מתוצרת איראן לא תגיע לעולם לישראל, גם לא דרך מדינה שלישית, "המצב הפוליטי לא מאפשר זאת".



הרומן בין חברת פז'ו לאיראן ארוך ומבוסס. כבר בשנת 1988 החלה איראן-קוהדרו לשווק באיראן פז'ו 405 שנבנתה בהרכבה מקומית. משנת 2001 בונה איראן-קוהדרו פז'ו 206 בגרסת חמש דלתות הצ'בק. "הדרישה לגרסת הסדאן מגיעה מהלקוחות שלנו", מספר קאמג'ו. "רובם בעלי משפחות שזקוקים לתא מטען נפרד ומרווח".



הלהיט של איראן-קוהדרו, ולמעשה המכונית הנמכרת ביותר באיראן, נקרא סמנד - מכונית בייצור מקומי על בסיס פז'ו 406. מחירה באיראן 12 אלף דולר. הממשלה מטילה מס של 100%, דומה למס בישראל, על מכוניות מיובאות. בעלי מכוניות בייצור מקומי נדרשים לשלם אגרה שנתית בלבד.



באיראן, שחיים בה 70 מיליון תושבים, נמכרו בשנה האחרונה 800 אלף מכוניות. 60% מהשוק שייכים לאיראן-קוהדרו ולדגמים של פז'ו. קצב הצמיחה של החברה הזאת מרשים. היא נוסדה לפני 33 שנים. לפני עשר שנים היא ייצרה רק כ-25 אלף מכוניות, מאז הכפילה את הייצור בכל שנה. 40% מהבעלות על החברה הם של הממשלה, השאר בידי בעלי מניות.



פז'ו 206 סדאן, אפשר להתרשם מביקור בתערוכה (שתינעל מחרתיים) או מהסתכלות בתצלומים, אינה מכונית מלבבת למראה. הוספת תא המטען הגדול והמגושם פגעה בפרופורציות המקוריות והיפות של המכונית. אלא שלא כמו באירופה, העיצוב אינו חזות הכל. פז'ו 206 סדאן היא מכונית שאמורה לקחת נוסעים ומטען בנוחות, בביטחון ובעלויות סבירות. המכונית מיועדת להימכר בשווקים המתפתחים במזרח התיכון, במזרח אסיה ובדרום אמריקה. היא תיוצר בשלושה מפעלים: איראן כאמור, מלזיה וארגנטינה. המכונית תשווק עם מנוע בנזין 1.4 ליטרים (75 כ"ס) ותיבת הילוכים ידנית, או 1.6 ליטרים (110 כ"ס) ותיבה ידנית או אוטומטית. היא מכילה שתי כריות אוויר, שני חלונות חשמליים קדמיים, מערכת שמע עם תקליטורים ופנסי ערפל. קפיצי המכונית חוזקו והיא הוגבהה ב-2 סנטימטרים, כדי לאפשר נהיגה בדרכים קשות. מחיר המכונית עדיין לא פורסם.



206 סדאן מוגדרת "המכונית העולמית" של פז'ו והיא תתחרה בדצ'יה לוגאן, מבית רנו, שמיוצרת ברומניה וברוסיה.



פז'ו 206, על שלל גרסאותיה, אמורה להיות מוכתרת השנה בתואר המכונית הנמכרת ביותר של החברה בכל הזמנים. ב-23 במאי השנה ירדה מפס הייצור המכונית ה-5 מיליון מדגם זה. השיא עודנו של פז'ו 205 - 5.3 מיליון יחידות - אבל הוא עתיד להישבר בקרוב. קצב הייצור של פז'ו 206 הוא 3,100 יחידות ביום והיא נמכרת ב-145 מדינות בעולם. בשנים 2000-2003 היא היתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה (לפני פולקסווגן גולף). בשנה הבאה יופסק ייצור ה-206 באירופה ואת מקומה יתפוס דגם חדש, פז'ו 207. דגם הסדאן, לעומת זאת, מתוכנן להיות מיוצר באיראן ובמקומות אחרים במשך עוד שנים ארוכות, אולי אפילו עוד אחרי שהשלום יגיע למזרח התיכון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully