וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של תקופה? אפל וחברות התקליטים מתקשות להסכים בנוגע למחירי שירים ואלבומים ב-iTunes

רויטרס

23.9.2005 / 14:08

אפל מתעקשת שמחירי רכישת השירים ב-iTunes יהיו 99 סנט לשיר ו-9.99 לאלבום, מנהלי חברות התקליטים מחפשים גמישות במחירים; מנכ"ל וורנר מיוזיק אדגר ברונפמן: "לא כל השירים נוצרו שווים"



ה"רומן" בין חברות התקליטים לענקית המחשוב אפל, אולי עלה על שרטון. זאת בשל אי הסכמה על מחירי השירים ורישוי השימוש בזכויות השירים במהלך שש השנים הקרובות.



תוקף הסכם הרישיון לשימוש בזכויות יוצרים בין אפל, יצרנית נגן המוסיקה iPod ומפעילת שירות רכישת השירים המקוון iTunes, ובין חברות התקליטים, יגיע לקיצו באביב הקרוב. שני הצדדים, אשר הרוויחו רבות מיצרתו של ה-iPod, מעונינים להטיב את תנאיהם.



מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס מתעקש שמחירי רכישת השירים בחנות השירים המקוונת iTunes יהיו 99 סנט לשיר ו-9.99 סנט לאלבום, כדי להקל את רכישת השירים על הצרכנים. מנהלי חברות התקליטים, לעומת זאת, מחפשים גמישות במחירים: "אין תוכן בעולם שבו מחירי המוסיקה זהים בין שיר לשיר ובין אלבום ואלבום", אמר אדגר ברונפמן, מנכ"ל קבוצת המוסיקה וורנר מיוזיק. "לא כל השירים נוצרו שווים, לכל האלבומים נוצרו שווים".



לעומתו, טען ג'ובס כי תעשיית המוסיקה הפכה להיות חמדנית: "אם הם רוצים להעלות את המחירים, משמעות הדבר היא שהם תאבי בצע".



תעשיית המוסיקה, אשר נכוותה קשות על ידי הורדות בלתי חוקיות של שירים מהאינטרנט וזיופי אלבומים נאבקה כדי לשמור על רמה גבוהה יחסית של מכירות אלבומים חוקיים והורדות חוקיות באינטרנט. לאפל תפקיד מרכזי בשמירת הכנסותיה של תעשיית המוסיקה ממכירת שירים באינטרנט, בשל אותה תכנת iTunes, חנות המוסיקה המקוונת שלה 70% מנתח השוק העולמי.



"השקת מוצרים חדשים מבית iPod מוכיחה כמה אפל משחקת תפקיד מרכזי בעולם המוסיקה הדיגיטלית ותמשיך לשחק במהלך 12 החודשים הקרובים, אם לא יותר מזה", אמר ריצ'רד גרינפילד, אנליסט של חברת פולקרום גלובאל פארטנרס.



לעומתו, אמר ברונפמן: "iTunes זקוקה למוסיקה שלנו ממש כשם שאנחנו זקוקים לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully